Zza chmur wyłania się wielki spodek, który zmierza w kierunku poznańskiego Starego Rynku. To jednak nie inwazja UFO, lecz ogólnopolska kampania promocyjna Katowic. Takie billboardy pojawiły się także na poznańskich ulicach.
Plakaty przedstawiają najbardziej charakterystyczny element górnośląskiego miasta - katowicki spodek. Kampania odbywa się pod hasłem "Inwazja kultury". To właśnie ją mają nieść Poznaniowi Katowice.
A co sądzą o kampanii mieszkańcy? - To bardzo oryginalny pomysł, choć trochę kojarzy mi się z zagładą - stwierdza Łukasz, student Politechniki Poznańskiej. - Wygląda to tak, jakby Katowice sugerowały, że ich oferta kulturalna jest lepsza niż nasza - dodaje Tomasz.
Organizatorzy kampanii zapewniają, że przesłanie jest inne. - Pragniemy zmienić wizerunek naszego miasta. Obecnie kojarzy się ono wyłącznie z przemysłem ciężkim. Chcemy pokazać, że Katowice to również bogata oferta kulturalna - tłumaczy Marcin Stańczyk z Biura Promocji Miasta Katowice. - Nie chcemy rywalizować z Poznaniem. Spodek przybywa, aby przynieść swoją kulturę do innego, także bardzo kulturalnego miasta - podkreśla.
A jak odnoszą się do akcji osoby odpowiedzialne za promocję naszego miasta? - Podstawą dobrej reklamy jest wzbudzenie zainteresowania odbiorców. Myślę, że to się władzom Katowic udało - stwierdza Łukasz Goździor, dyrektor biura promocji miasta.
Spodek pojawił się także w innych miastach. W każdym z nich w towarzystwie innego charakterystycznego miejsca - Pałacu Kultury (Warszawa), Sukiennic (Kraków) czy Żurawia (Gdańsk).
Najważniejsze informacje z Poznania - zamów nasz newsletter
Powrót reprezentacji z Walii. Okęcie i kibice
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?