Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Klub Gaja i aktorzy stają w obronie karpia

Redakcja MM Poznań
Redakcja MM Poznań
Do humanitarnego traktowania karpia wzywają m.in. Bartłomiej Topa i Magdalena Różczka.

Klub Gaja jak co roku przed świętami Bożego Narodzenia walczy o humanitarne traktowanie karpi. Głównym hasłem tegorocznej kampanii "Jeszcze żywy KARP 2012" jest: "Nie baw się w kata, kup karpia w płatach". Klub Gaja przypomina, że każdy konsument ma wybór i może wpłynąć na sprzedaż ryb, które jako jedyne ryby w Polsce są sprzedawane żywcem. Sprzedaż karpia z lodu czy chłodni zmniejsza cierpienie ryb.

Kampanię w tym roku wspierają: Magdalena Różczka, Bartłomiej Topa, Julia Pietrucha i Magdalena Popławska. Aktorzy mają wymalowane karpie na twarzach. W spotach kampanii pyszczki ryb, wymalowanych na twarzach artystów, poruszają się wówczas kiedy oni sami przemawiają. Akcję wspierają też Olga Tokarczuk i kucharz Robert Makłowicz.

- Z kulinarnego punktu widzenia świeżość ryby jest sprawą zasadniczą, jednak możliwie jak najkrótsza droga pomiędzy towarem a klientem nie powinna wcale oznaczać, że ryby trzymane są w wielkiej liczbie w małych zbiornikach, a potem duszone w plastikowych torbach nabywców - mówi Makłowicz na stronie jeszczezywykarp.pl.

W tym roku kampania po raz pierwszy ma swoją stronę internetową. Znajdziemy na niej m.in. plakaty, bannery i wzory pism, które można w swoim imieniu przesłać do służb odpowiedzialnych za zapewnienie humanitarnego traktowania zwierząt oraz przestrzegania prawa.

Tekst: Lucyna Jadowska

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na poznan.naszemiasto.pl Nasze Miasto