Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Kolej chce wagonów

Piotr KRYSA
Ostatnie zamówienia na wagony kolejowe i tramwajowe pozwoli Cegielskiemu zatrudnić 160 nowych pracowników . Fot. P. Jasiczek
Ostatnie zamówienia na wagony kolejowe i tramwajowe pozwoli Cegielskiemu zatrudnić 160 nowych pracowników . Fot. P. Jasiczek
Dwa kontrakty dla Fabryki Pojazdów Szynowych HCP na modernizację wagonów kolejowych pozwolą niemal podwoić produkcję fabryki i zatrudnić nawet 160 nowych pracowników.

Dwa kontrakty dla Fabryki Pojazdów Szynowych HCP na modernizację wagonów kolejowych pozwolą niemal podwoić produkcję fabryki i zatrudnić nawet 160 nowych pracowników.
Pierwszy wygrany przez Fabrykę Pojazdów Szynowych przetarg jest wart 50 mln zł i dotyczy przebudowy i modernizacji 25 wagonów kolejowych dla PKP InterCity. Nowe wagony będą przystosowane do prędkości 200 km/godz., co ma znaczenie głównie zagranicą, bo np. w Niemczech taka prędkość to standard. W Polsce pociągi cmogą jeździć z prędkością do 160 km/godz.

Loża dla czterech

W wagonach będzie klimatyzacja i toalety, funkcjonujące w obiegu zamkniętym.Część wagonów będzie też wyposażona w przedziały i toalety dla osób niepełnosprawnych. Zaprojektowano także czteroosobowe przedziały menadżerskie, gdzie będzie można np. podłączyć się z laptopa do sieci.

- To przedział także np. dla czteroosobowej rodziny - mówi Grzegorz Szkardek, dyrektor PKP InterCity w Poznaniu.

Miejscówka na takie miejsce kosztuje 30 zł, czyli o 12 zł więcej niż w I klasie. Obecnie zarządy obu firm finalizują rozmowy i uzgadniają termin realizacji zlecenia. Cegielski jest w stanie wywiązać się z umowy do połowy 2006 r.

Podwoją produkcję

Anna Rosiek, rzecznik PKP InterCity zapewnia, że firma musi się modernizować, bo większość jej taboru kolejowego ma około 25 lat.

- Firma zarabia, ale wszystkie pieniądze musimy przeznaczać na zwiększanie konkurencyjności. Aby osiągnąć standardy europejskie w przewozach kolejowych w Polsce, potrzebujemy kilkunastu lat na unowocześnienie taboru, albo dobrego inwestora - mówi A. Rosiek.
Drugi przetarg wygrany przez FPS opiewa na kwotę przeszło 70 mln zł i dotyczy modernizacji 81 wagonów pasażerskich.Te dwa zamówienia razem z wygranym wcześniej przetargiem na 30 tramwajów dla Warszawy praktycznie podwoją obecną produkcję Fabryki Pojazdów Szynowych.

- Do realizacji tych zamówień możemy potrzebować nawet 160 nowych pracowników - mówi Tomasz Dąbrowski, prezes FPS.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Zwolnienia grupowe w Polsce. Ekspert uspokaja

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na poznan.naszemiasto.pl Nasze Miasto