W tegorocznej edycji akcji wzięło udział blisko 150 partnerów, przygotowano także bogaty program turystyczny.
- Najbardziej radował nas widok tysięcy osób spacerujących po Poznaniu z mapkami naszej akcji, którzy głośno debatowali o tym, co będzie kolejną atrakcją na ich liście – mówi Jan Mazurczak, dyrektor Poznańskiej Lokalnej Organizacji Turystycznej, która zorganizowała akcję.
Wiele osób skorzystało z oferty kulturalnej zaproponowanej przez poznańskie teatry. Nie mniejszym zainteresowaniem cieszyły się muzea i wystawy, w tym tegoroczna edycja World Press Photo.
- Natomiast najlepszym dowodem na to, że akcja jest atrakcyjna także dla turystów spoza Poznania jest to, iż w wielu hotelach zabrakło miejsc! - dodaje Jan Mazurczak.
Ogromnym zainteresowaniem cieszył się także program turystyczny akcji „Poznań za pół ceny 2012”. W zorganizowanych wycieczkach tematycznych, w zwiedzaniu fary i Zamku Cesarskiego uczestniczyło kilka tysięcy osób, z czego najwięcej, bo, jak szacują organizatorzy, aż 2,5 tysiąca odwiedziło w ten weekend otwarty Fort IIa.
Jak co roku, podczas akcji przeprowadzono badania koordynowane przez naukowców z Katedry Turystyki Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu. Ich dokładne wyniki będą znane jeszcze w maju, wtedy dowiemy się między innymi ile usług sprzedano w ramach akcji, ale także ile osób i skąd odwiedziło Poznań w ten weekend za pół ceny.
**
**
Nie tylko o niedźwiedziach, które mieszkały w minizoo w Lesznie
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?