Podczas spotkania odbyło się siedem prezentacji przygotowanych przez ekspertów od transportu rowerowego.
- Żałujemy, że nie pojawił się żaden z pracowników Zarządu Dróg Miejskich, jednostki odpowiedzialnej za powstawanie infrastruktury rowerowej. W tym czasie mieli oni zorganizowane inne spotkanie - wyjaśniał Ryszard Rakower, prezes SRM.
Na konferencji szczególną uwagę zwrócono na ruch rowerowy na ulicach jednokierunkowych. Rowerzyści postulują wprowadzenie w centrum możliwości jazdy pod prąd na ulicach o mniejszym natężeniu ruchu, tak jak jest to stosowane w zachodniej Europie. Jak przekonują, jest to rozwiązanie bezpieczne, gdyż kierowcy widzą nadjeżdżający z przeciwka rower. Ciekawy pomysł udostępnienia rowerzystom "bus pasów" (np. na Pułaskiego) rzucił Marcin Hyła z Krakowa, autor strony "Miasta dla rowerów".
Rozmawiano także o promocji roweru jako środka transportu. Wykazano, że poruszanie się rowerem po centrum na krótkich dystansach jest szybsze niż choćby korzystanie z komunikacji publicznej. Jak przekonywał Jakub Łabędzki, autor pracy magisterskiej o ruchu rowerowym w Poznaniu, nic nie jest w stanie bardziej przekonać do korzystania z bicykli niż powstające nowe ścieżki. Natężenie ruchu rowerowego wzrasta w takich miejscach nawet pięciokrotnie. Tych jednak, zdaniem cyklistów, wciąż powstaje zbyt mało, w dodatku ich jakość często odbiega od powszechnie uznawanych standardów.
Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?