Kontrowersyjne billboardy w Poznaniu. Producent pasztetów promuje seksizm?

Błażej Dąbkowski
Seksistowska reklama Profi?
Seksistowska reklama Profi? Profi
Na kilkudziesięciu bilboardach wielkopolskiej firmy Profi, które rozwieszono w Poznaniu możemy zobaczyć palec zmysłowo wkładany do kobiecych ust i przeczytać hasło: "Jeszcze nie miałam tego w ustach”. Feministki są oburzone reklamą, już zapowiadają, że poinformują o niej Radę Etyki Reklamy. Zobacz kontrowersyjne billboardy w Poznaniu! Producent pasztetów promuje seksizm?

- To zwyczajnie obrzydliwe – stwierdza Aleksandra Sołtysiak-Łuczak, prezeska poznańskiego Stowarzyszenia Kobiet Konsola, zajmującego się działaniem na rzecz równości kobiet i mężczyzn. – Kolejny przykład seksizmu na naszych ulicach, który oddziałuje na najniższe instynkty. Choć reklama jest dobrze zrobiona pod względem graficznym, to sam pomysł, by w ten sposób reklamować swoje produkty jest tandetny, wyjęty rodem z lat dziewięćdziesiątych – dodaje.

Wiceprezes Profi: Reklama podoba się kobietom

Co firma kojarzona głównie z produkcją pasztetów i dań gotowych chce zareklamować? Profi w informacji prasowej podaje, iż jest to pierwsza zupa instant w płynie na polskim rynku, dlatego hasło przewodnie kampanii brzmi: "Jeszcze nie miałam tego w ustach”. Natomiast swoje dotychczasowe działania marketingowe tłumaczy… poczuciem humoru.

- Liczymy na poczucie humoru, gdyż tym kierowaliśmy się. Wspomnę, że reklama ma szeroką rzeszę zwolenników. Wiemy, że reklama podoba się i uznawana jest za zabawną, finezyjną i estetyczną. I co ważne, podoba się kobietom – uważa Bogdan W. Śliwa, wiceprezes Zarządu Profi.

- Ona nie powinna podobać się nawet mężczyznom, gdyż najzwyczajniej ich dyskryminuje, choć przecież to do nich jest skierowana – odpowiada Aleksandra Sołtysiak-Łuczak.

Profi: Bo zupa była prawdziwa

Nie jest to pierwsza kampania reklamowa firmy z Grabowa n. Prosną, która może budzić niesmak i kontrowersje. Dwa lata temu głośno było o jednym z jej produktów, który promowano hasłem "Bo zupa była prawdziwa”, do złudzenia przypominającego "Bo zupa była za słona” i kojarzącego się z problemem ofiar przemocy domowej. Po skargach skierowanych do Komisji Etyki Reklamy, ta wydała opinię kwalifikującą kampanię Profi, jako naruszającą dobre obyczaje w reklamie. Bogdan W. Śliwa mimo wszystko uważa, że firma nie chce świadomie wzbudzać niezdrowych emocji.

- Nie kierujemy się specjalnie zakrojoną strategią, która miałaby polegać na wywoływaniu kontrowersji. Decydujemy się, jak większość w tej branży, na reklamy, które są ciekawe, estetyczne i maja uzasadnienie marketingowe – mówi wiceprezes Profi.

Reklama Profi stara, jak świat?

Piotr Luczys, socjolog przypomina, że reklama podszyta seksem to temat stary, jak świat. A przynajmniej, jak sama reklama. - Myślę, że dużo większym problemem, niż to, że takie reklamy nadal powstają, jest to, że znajdują odbiorców, grono osób, do których docierają i u których budują świadomość marki. Że nadal chcemy oglądać takie reklamy, że nie razi nas ich wymowa. Zamiast pomstować na firmy ogłaszające się w ten sposób i tworzące tego typu reklamy, skupmy się na tych, których gustom to odpowiada – komentuje.

Mimo wszystko Aleksandra Sołtysiak-Łuczak w przyszłym tygodniu zamierza dokładnie przyjrzeć się kampanii.
– Nasze stowarzyszenie bardzo często interweniuje w podobnych sprawach. Wyspecjalizowała się u nas specjalna grupa robocza, zajmująca się właśnie nimi, dlatego myślę, że i tym razem poinformujemy Radę Etyki Reklamy o seksistowskiej reklamie – zapowiada prezeska Konsoli.

Zobacz komentarz satyryczny do tego wydarzenia: KLIK

Skomentuj:

Kolejne kontrowersyjne billboardy w Poznaniu. Producent pasztetów promuje seksizm?

Polka wśród najbardziej wpływowych ludzi

Wideo

Komentarze 1

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

N
Nen
Pan Bogdan szuka pokrycia nadmiernych wydatkow na reklame. Pelna kieszen tu, pelna kieszrn tam, raz bmw raz cos tam.. To zniw odwoluje sie do tego co rzekomo spredaje.. Naaluchal sie pewnych madrosci i w nie wierzy, choc wazne ze rachunrk sie zgadza
Dodaj ogłoszenie