Koronawirus, który zatacza coraz szersze kręgi w Polsce i Europie, spowodował wielkie zmiany dotyczące możliwości przemieszczania się ludzi. Żeby jak najbardziej powstrzymać rozprzestrzenienia się koronawirusa, wiele europejskich państw zamknęło swoje granice i zakazało międzynarodowych połączeń lotniczych.
Od niedzieli z powodu koronawirusa międzynarodowe połączenia są zawieszone także z Polski. To oznacza, że linie lotnicze nie mogą wykonywać lotów, w tym także z poznańskiego lotniska Ławica. Linie lotnicze, które z niego korzystają, już potwierdziły zawieszenie połączeń oraz opublikowały możliwości, z których mogą skorzystać pasażerowie, którzy nie będą mogli udać się w zaplanowaną wcześniej podróż.
Czytaj też:
Największy przewoźnik na poznańskim lotnisku, czyli Ryanair, zawiesił loty z Poznania do 31 marca.
- Kontaktujemy się ze wszystkimi klientami, których loty anulowano drogą e-mailową, aby poinformować ich o wszystkich opcjach i zachęcamy klientów, aby do nas nie dzwonili - mówi Olga Pawlonka, rzecznik prasowy Ryanair. I dodaje: - Jest to szybko zmieniająca się i złożona sytuacja, a bezpieczeństwo i dobre samopoczucie naszych pracowników i klientów jest naszym głównym priorytetem. Będziemy nadal w pełni przestrzegać wszystkich wytycznych WHO i EASA, a także dostosujemy się do wszelkich nałożonych ograniczeń podróży. Ryanair szczerze przeprasza wszystkich klientów dotkniętych tymi ograniczeniami rządu mającymi na celu zwalczanie wirusa Covid-19.
Jakie możliwości będą mieli pasażerowie Ryanair, których loty odwołano? Najpierw zostaną oni powiadomieni SMS-em lub mailowo o odwołaniu swojej podróży. Następnie, na swoim koncie na stronie internetowej Ryanair będą mogli wybrać, czy chcą uzyskać zwrot pieniędzy za zakupione bilety czy zmienić termin rezerwacji lotu na inny. W przypadku tej drugiej opcji pasażer będzie musiał jednak pokryć ewentualną różnicę w cenie biletu między odwołanym a nowym terminem lotu.
Zwrot pieniędzy za bilety umożliwia także węgierska linia Wizz Air, która na razie zawiesiła loty z Poznania i innych polskich miast aż do odwołania. Jej pasażerowie również będą otrzymywali informację o możliwych opcjach. Jedną z nich jest zwrot pieniędzy na konto. Dokładne instrukcje, jak można go otrzymać, pasażerowie dostaną w mailach od linii lotniczej. Drugą możliwością jest przesłanie 120 proc. wartości dokonanej rezerwacji na konto klienta Wizz Air. Podróżny będzie mógł je wykorzystać w ciągu kolejnych 24 miesięcy.
Trzy możliwości oferują swoim pasażerom Polskie Linie Lotnicze LOT. Jedną z nich jest zwrot pieniędzy za bilet na nasze konto. Druga możliwość to voucher o wartości niewykorzystanego przez nas biletu. Voucher będzie bezzwrotny i będzie można go wykorzystać w biurach własnych LOT np. w kasach na lotnisku. Ostatnią opcją jest bezpłatna zmiana terminy wylotu na podróże w terminie od 29 marca do 19 kwietnia w miarę dostępnych miejsc. "Jeśli pasażerowie chcą zmienić termin swojej podróży od 20 kwietnia do 31 maja lub 17 października do 30 grudnia, mogą to zrobić w ramach dostępności klasy rezerwacyjnej. Warunkiem zmiany jest zachowanie tej samej trasy i klasy rezerwacyjnej." - informują linie lotnicze LOT.
Natomiast Lufthansa daje swoim pasażerom jedynie możliwość jednorazowej zmiany terminu podróży (jeśli miała się ona odbyć przed 31 marca) na dowolną datę przed 31 grudnia 2020 roku.
Zobacz, jak wygląda lotnisko Ławica po odwołaniu lotów:
Zobacz też:
Sprawdź też:
Koronawirus w Polsce - mapa na żywo:
Czapury pod Poznaniem - tu mieszkała pierwsza ofiara koronawirusa w Polsce. Czy mieszkańcy nie obawiają się epidemii?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?