Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Ławica potrzebuje lepszej reklamy

Wojciech Kowalczyk
Wojciech Kowalczyk
Potencjalni pasażerowie Ławicy mają znikome pojęcie o jej ofercie - wynika z ankiety przeprowadzonej wśród internautów. Ma to zmienić akcja "Latamy z Poznania".

Stowarzyszenie Inwestycje dla Poznania, skupiające poznaniaków, którym zależy na dynamicznym rozwoju naszego miasta, po raz kolejny chcę zainicjować debatę na temat przyszłości poznańskiego portu lotniczego.

Trzy lata temu stowarzyszenie rozpoczęło akcję "Chcemy latać z Poznania!", wskazując na problem niskiej liczby połączeń lotniczych dostępnych ze stolicy Wielkopolski.

- Po trzech latach możemy z satysfakcją stwierdzić, że nasz apel przyniósł skutek - liczba połączeń znacząco wzrosła. Pojawił się jednak nowy problem - brak skutecznej promocji i reklamy. Po prostu Ławica niedostatecznie chwali się tym, co ma w ofercie - mówi Paweł Sowa, prezes stowarzyszenia.

Takie wnioski płyną z ankiety, jakie stowarzyszenie przeprowadziło wśród internautów. Ankieta dotyczyła oceny promocji oferty poznańskiej Ławicy. Wzięło w niej udział 390 respondentów. Większość z nich, jako miejsce zamieszkania wskazało Poznań lub okolice.

Wyniki ankiety nie pozostawiają złudzeń. Prawie 80 proc. osób biorących udział w badaniu uznało promocję oferty Ławicy za bardzo złą lub niedostateczną. Nawet te osoby, które uznały, że z reklamą poznańskiego lotniska nie jest najgorzej, w większości stwierdziły, że Ławicy przydałaby się mocniejsza akcja promocyjna. Taką odpowiedź zaznaczyło aż 95 proc. badanych.

- W ankiecie pytaliśmy również czy potencjalni pasażerowie wiedzą, jakie kierunki obecnie oferuje Ławica. Tu wyniki były nieco lepsze, choć i tak wiele osób wskazało miasta, takie jak Berlin, Paryż, czy Madryt, z którymi Poznań nie ma bezpośredniego połączenia - dodaje Paweł Sowa.

Członkowie IdP postanowili więc rozpocząć nową akcję pod nazwą "Latamy z Poznania". Jej celem będzie wspieranie rozwoju naszego regionu poprzez promocję portu lotniczego Ławica oraz nowych połączeń. Elementem akcji jest ankieta, jaką pod tym adresem: http://tnij.org/polaczenia można wypełniać od dziś do końca czerwca. Tym razem internauci mogą wskazać miasta z którymi, według nich, Poznań powinien mieć bezpośrednie połączenie lotnicze, a których obecnie brakuje na mapie połączeń.

Członkowie stowarzyszenia chcą przedstawić wyniki obu ankiet władzom lotniska w lipcu. Do tego czasu będzie wiadomo czy obecny prezes zarządu lotniska Mariusz Wiatrowski pozostanie na swoim stanowisku, czy też zastąpi go ktoś nowy.

- Obojetnie, czy z nowym, czy ze starym zarządem, chcemy porozmawiać na temat intensywniejszej promocji oferty Ławicy. Potrzeba nam takich pomysłów jak np. programy lojalnościowe dla pasażerów, którzy regularnie korzystają z usług naszego portu - kończy Paweł Sowa.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na poznan.naszemiasto.pl Nasze Miasto