Nowa Gazownia znajdzie swoje miejsce na mapie kultury?
Zbudowany w 2011 roku obiekt przez ostatnie trzy lata był areną koncertów, spektakli, wernisaży czy konsultacji społecznych, które dotyczyły m.in. przyszłości Pawilonu.
Spotkania z mieszkańcami i animatorami kultury w ramach Poznańskiej Kawiarenki Obywatelskiej oraz Komisji Dialogu Obywatelskiego sformułowały założenia konkursu.
Celem zadania konkursowego jest wybór organizacji pozarządowej, prowadzącej działalność statutową w dziedzinie objętej konkursem, do której zadań będą należały:
- realizacja autorskiego programu kulturalnego skierowanego do szerokiego grona odbiorców i kształtującego tożsamość miejsca oraz jego rozpoznawalność w skali lokalnej, ogólnopolskiej i międzynarodowej
- zagospodarowanie i administracja obiektem wraz przylegającym do niego terenem
- realizacja programu regrantingowego, polegającego na przekazanie min. 10 % całości dotacji dla innych organizacji pozarządowych, grup nieformalnych oraz lokalnych liderów z zachowaniem zasady jawności i uczciwej konkurencji
Na konkurs przeznaczona została dotacja w wysokości 800 tysięcy zł (50 tys. – w roku 2014, 300 tys.– w 2015, 250 tys. – w 2016 i 200 tys. – w roku 2017).
Przyszły operator Pawilonu będzie zobligowany do zagwarantowania w ramach środków własnych minimum 20 % kosztu całkowitego zadania, z czego maksymalnie 10 % może stanowić wkład osobowy.
W ramach środków własnych operator będzie zobligowany do ponoszenia corocznie kosztów związanych z inwestycjami remontowo-budowlanymi.
Rewitalizacja Starej Gazowni: Teatr Muzyczny przeprowadzi się tam za pieniądze UE?
Oferty opiniowane będą według kryteriów jakości merytorycznej, społeczno-edukacyjnej, organizacyjnej, finansowej i promocyjnej projektu, ze szczególnym uwzględnieniem:
- atrakcyjności, różnorodności i spójności założeń programowych projektu oraz unikalności zaproponowanych działań artystycznych
- programów skierowanych do dzieci, młodzieży i seniorów, w tym tych skierowanych na współpracę i dialog międzypokoleniowy
- dostępności przestrzeni dla potencjalnych odbiorców i mieszkańców
- różnorodność źródeł finansowania zadania
- możliwości organizacyjnych oferenta, w tym m.in. posiadanego doświadczenia w prowadzeniu programów grantowych oraz doświadczenia we współpracy międzysektorowej i animacyjnej
- zasięgu projektu i jego walorów wizerunkowych w zakresie promocji kultury i Poznania na arenie ogólnopolskiej i międzynarodowej poprzez budowanie tożsamości i rozpoznawalności Pawilonu
Oferty należy składać (pocztą lub osobiście) do 19 listopada br. Rozstrzygnięcie konkursu przewidziano na 30 listopada.
Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?