Budowa mostu pomiędzy Śródką z Ostrowem Tumskim została zrealizowana w ramach pierwszej edycji Miejskiego Programu Rewitalizacji dla Miasta Poznania. Odtworzenie dawnej przeprawy przez Cybinę, zlikwidowanej w XX wieku, miało przyczynić się do połączenia Śródki z Ostrowem Tumskim i Starym Rynkiem, w ramach Traktu Królewsko-Cesarskiego.
Zobacz też: Most Jordana w Poznaniu - Co można robić na moście? [ZDJĘCIA]
Do budowy mostu na Cybinie wykorzystano stare, spoczywające nad kanałem ulgi Warty, przęsło mostu św. Rocha. Przesunięcie ważącego 400-ton elementu na miejsce budowy rozpoczęło się na początku września 2007 roku.
Na specjalnych wózkach przęsło dziennie, po torach kolejowych ułożonych po obydwu stronach kanału, pokonywało od 30 do 100 m, po torach kolejowych ułożonych na obu brzegach kanału.
Zobacz też: Most Jordana w Poznaniu - Transport przęsła [ZDJĘCIA ARCHIWALNE]
Najbardziej spektakularna cześć przedsięwzięcia nastąpiła, kiedy przęsło dotarło do mostu Mieszka I. Stało się to pod koniec września 29 września stare przęsło przy pomocy specjalnych siłowników zostało wyciągnięte na przygotowany specjalnie most Mieszka I. Pozbawiono słupów, i barierek most został rzecz jasna zamknięty dla ruchu.
1 października przęsło zostało opuściło most, by kontynuować podróż na na miejsce przeznaczenia.
Zobacz też: Most Jordana w Poznaniu - Widok z lotu ptaka [ZDJĘCIA]
Warto odnotować, że most Jordana w Poznaniu szybko stał się ulubionym miejscem spacerów. Rozciąga się z niego piękny widok na katedrę.
Prezentowane zdjęcia wykonane zostały we wrześniu i październiku 2007 roku.
Skomentuj:
Most Jordana - Zobacz jak go budowano [ZDJĘCIA]
Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?