Poznańskie MPK sukcesywnie odnawia swój tabor. Od kilku już lat wszystkie autobusy jeżdżące po ulicach Poznania są niskopodłogowe, ale najstarsze z nich są już na tyle wyeksploatowane, że trzeba je zastąpić nowymi.
- Musimy wycofać 32 neoplany i MAN-y – przyznaje Wojciech Tulibacki, prezes MPK.
Nowe autobusy to oczywiście spory wydatek, na który obecnie nie stać budżetu miasta, ale znaleziono inny sposób – dzierżawę. Przetarg na taką formę dostarczenia autobusów wygrało konsorcjum Solaris Bus & Coach oraz PKO Leasing.
Podpisana w piątek umowa zakłada dostarczenie 25 autobusów marki Solaris Urbino 12 oraz Solaris Urbino 18. To pojazdy doskonale znane poznaniakom – będą oczywiście spełniać wszystkie najwyższe standardy w zakresie bezpieczeństwa i ekologii. To pojazdy niskopodłogowe, klimatyzowane, wyposażone w biletomaty oraz monitoring zewnętrzny i wewnętrzny.
Pierwsze 10 sztuk dotrze do Poznania w październiku, pozostałe w grudniu. MPK będzie z nich korzystać przez 8 lat. Całkowita wartość kontraktu to 23 mln zł netto.
- Po tym okresie MPK będzie mogło autobusy wykupić po cenie rynkowej lub wydzierżawić na kolejne lata – wyjaśnia Radosław Hoc, wiceprezes zarządu PKO Leasing.
Dzięki dzierżawie MPK zaoszczędzi środki finansowe na inne cele.
- Przede wszystkim na odnowienie taboru tramwajowego. W ciągu najbliższych kilku lat chcemy wymienić na nowe około 60 tramwajów – mówi prezes Tulibacki. – Niestety, tramwajów nie można wydzierżawić.
Czytaj też:
Będzie darmowy Internet w tramwajach i autobusach!
Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?