W zeszłym roku MPK kupiło z Duesseldorfu 21 tramwajów GT8. Kontrakt obejmuje zakup pojazdów, ich transport do Poznania, koszty dostosowania oraz zapas części zamiennych.
- Część z nich już jeździ. Dostawa potrwa do maja. Będziemy odbierać po dwa pojazdy miesięcznie - wyjaśnia Iwona Gajdzińska, rzecznik prasowy MPK.
Kupione tramwaje GT8 w latach dziewięćdziesiątych zostały zmodernizowane. Są więc lepsze i bardziej niezawodne od pojazdów, które MPK postanowiło wycofać. Tym bardziej, że zakup "helmuta" i jego dostosowanie do warunków polskich kosztuje przewoźnika 180 tys. zł. tymczasem modernizacja na przykład tramwajów typu 105N to wydatek rzędu nawet 2 mln zł. Zdecydowały więc względy ekonomiczne.
Baśniowa bimbaBimba na baśniowych targach
Niezbyt lubiane przez pasażerów w Poznaniu "holendry" oraz najczęściej psujące się "stopiątki" zostaną zastąpione nie tylko niemieckimi tramwajami, ale też przez Tramino, wyprodukowane przez Solarisa. Dostawa pierwszych z 45 pojazdów rozpocznie się w czerwcu. Prototyp Tramino od kilku tygodni jest już jednak testowany na poznańskich ulicach. Na trasie linii numer 14 sprawdzał się dobrze. To jest jednak jedna z najłatwiejszych linii w mieście. Od kilku dni tramwaj Solarisa jeździ na linii numer 6 (kursuje z ulicy Budziszyńskiej do Miłostowa).
- Nie psuje się, jest chwalony przez pasażerów i motorniczych, można więc chyba powiedzieć, że się sprawdza - mówi Jan Firlik, dyrektor przewozów tramwajowych w MPK.
Więcej w piątkowym wydaniu Głosu Wielkopolskiego
Czytaj także:
Tramino kursuje na kolejnej linii. Film
Fotele w tramwajach: praktyczne czy wygodne?
Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?