Ikarus 280.26 został stworzony na podstawie węgierskiej wersji z 1978 roku. Polscy inżynierowie zgłosili pewne poprawki do tego modelu i wersja 280.26 została wprowadzona na polskie drogi. Dziś w Poznaniu pojazdy wyjechały na swój ostateczny przejazd. Zainteresowanie tą niepowtarzalną jazdą było dość duże.
Autobusami można było jeździć na trasach od ronda Rataje do osiedla Orła Białego linią numer 74, od Centrum M1 do ronda Rataje linią pospieszną A oraz z dworca Śródka na Górczyn linią 63.
Wysokopodłogowe Ikarusy typu 280.70A, 260.04 i 280.26 zostaną zastąpione nowymi, bardziej ekologicznymi pojazdami niskopodłogowymi. Dzięki wymianie starych autobusów nie trzeba będzie wchodzić do jego wnętrza po wysokich stopniach. Do tej pory mogło to sprawiać nie lada problemy.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?