Pokazem handlowym i przyznaniem tytułu mistera eksportu rozpoczęła się wczoraj na MTP, wiosenna edycja Poznańskiego Tygodnia Mody.
Organizatorem konkursu o tytuł mistera eksportu jest Krajowa Izba Gospodarcza. W tym roku Tytuł Mistera Eksportu Przemysłu Lekkiego 2004 otrzymała kolekcja odzieży damskiej firmy Hexeline z Łodzi, a tytuł Juniora Eksportu jury przyznało kolekcji swetrów damskich i męskich Zakładów Przemysłu Dziewiarskiego Jarlan w Jarosławiu.
Jeśli propozycje, które pokazano podczas inaugurującego pokazu, mają wyznaczać trendy obowiązujące w tegorocznej modzie, to z jednej strony kobieta powinna być uwodzicielska i tajemnicza, a z drugiej to aktywna i radosna dziewczyna-kumpel.
Cały czas na topie jest odzież skórzana: płaszcze, marynarki, a przede wszystkim futra. W ostatnich latach zmieniło się jednak podejście do tego materiału i dzięki nowym technologiom, skóry traktuje się jak tkaninę, można z niej uszyć dosłownie wszystko - od nakrycia wierzchniego, po letnią sukienkę. Modne są futra naturalne strzyżone, farbowane, krojone z kolorowych kawałków. Takie właśnie - doskonałe gatunkowe i w kroju - przedstawiła firma Leder.
Dodatki - torebki, paski - w tym sezonie powinny być plastelowe, lekkie w formie i zabawne (Galanteria Skórzana Cholewiński), nakrycia głowy i szaliki tęczowo kolorowe, stylizowane jakby wykonane domowym sposobem (Daco).
Nadal obowiązuje asymetria i długość spódnic poniżej kolan, kurtki i płaszcze rozszerzają się ku dołowi. Panowie noszą natomiast dopasowane marynarki, zapinane na dwa guziki i koniecznie, długie szale.
Oglądając ekspozycję, stwierdzić jednak należy, że Poznański Tydzień Mody zamiast pokazywać trendy po woli zamienia się w targi obuwia i dodatków.
Strefa Biznesu: Inflacja będzie rosnąć, nawet do 6 proc.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?