Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Na te e-maile i linki uważaj – oszuści udają serwis Netflix i wyłudzają pieniądze!

BAZA
Jako nadawca podany jest Netflix a wiadomość zaczyna się słowami: "Nie udało nam się autoryzować płatności za kolejny cykl rozliczeniowy abonamentu". Łatwo można się nabrać i kliknąć w podanego niżej linka. To bardzo kosztowny błąd, gdyż maile są wysyłane przez oszustów, podszywających się popularny serwis. 

Czytaj dalej -->
Jako nadawca podany jest Netflix a wiadomość zaczyna się słowami: "Nie udało nam się autoryzować płatności za kolejny cykl rozliczeniowy abonamentu". Łatwo można się nabrać i kliknąć w podanego niżej linka. To bardzo kosztowny błąd, gdyż maile są wysyłane przez oszustów, podszywających się popularny serwis. Czytaj dalej -->Pixabay
Jeśli otrzymałeś wiadomość w stylu: „Nie udało nam się autoryzować płatności za kolejny cykl rozliczeniowy abonamentu”, a jej nadawca podaje się za serwis Netflix, upewnij się, czy nie masz do czynienia z próbą wyłudzenia pieniędzy. W ten sposób działa coraz więcej internetowych oszustów.

Złodzieje mają nową metodę. Tym razem wysyłają maile, wyglądające jak informacja o zawieszeniu konta w serwisie Netflix. Oczywiście jest też link, ale kliknięciem w niego nie rozwiążecie swoich problemów, lecz przysporzycie sobie nowych. Przekierowuje on bowiem na stronę udającą logowanie do serwisu Netflix. Jeśli podacie swoje dane, to trafią one prosto do oszustów.

Netflix już wie o nowej metodzie złodziei.

- Ten problem jest nam znany. Proszę zignorować tego maila, już pracujemy nad rozwiązaniem tego problemu - zapewnia obsługa klienta.

Zobacz też: Darmowy Netflix na czas koronawirusa? Nie daj się nabrać, to zwykłe oszustwo!

Liczba subskrybentów Netfliksa w Polsce szacowana jest na ponad 800 tys. Oszuści wysyłający maile do wszystkich osób z bazy adresowej, w której posiadanie weszli, mają więc spore szanse, że trafią do użytkowników popularnego serwisu. Część z nich zapewne kliknie w link i postąpi zgodnie z instrukcjami. Aby nie dać się nabrać, warto sprawdzić, z jakiego adresu wysłano wiadomość. Jeśli jest on inny niż [email protected], to powinna zapalić się lampka ostrzegawcza.

Jeżeli dostaliście maila i nie jesteście pewni jego autentyczności, to nie należy klikać w podanego w niej linka, ale zalogować się do serwisu tak, jak robicie to zazwyczaj. Wówczas można sprawdzić, czy rzeczywiście pojawiły się jakieś problemy lub przez chat skontaktować się z konsultantem, który w ciągu kilku minut zweryfikuje, czy z płatnościami i kontem wszystko jest w porządku.

Sprawdź też:

Sprawdź też:

od 12 lat
Wideo

Wybory samorządowe 2024 - II tura

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na poznan.naszemiasto.pl Nasze Miasto