Ulica Naramowicka, Nowa Naramowicka, Łużycka, Serbska, Lechicka, podkreślone tramwajem biegnącym od Wilczaka do ul. Błażeja, wyglądają w planach niesamowicie: z relatywnie niewielkich ulic (np. Naramowickiej za Lechicką w stronę Naramowic) przekształcają się w nowoczesne arterie komunikacyjne, jakich nie wstydziłyby się centra nowoczesnych miast. Sąsiadujące ze sobą jezdnie dwu, trzy-, a nawet czteropasmowe w jednym kierunku (z pasami skrętu), do tego dwa sąsiadujące tory, ułożone w zielonym pasie, robią wrażenie. A wartość wizualizacji podnoszą nie szare klocki imitujące budynki, czy zielone place, ale konkretne obecne budynki, przy których łatwiej zrozumieć skalę planowanych zmian! Bloki na os. Kosmonautów, Black Red White na Serbskiej, Rooweromania niedaleko ul. Bolka, czy sklep przy Sarmackiej sąsiadują z jezdniami, na których nie powinno być korków.
Budowa tramwaju na Naramowice jest największą inwestycją komunikacyjną w Poznaniu. Jej koszt ocenia się na 270 mln złotych, a przebudowę układu drogowego w rejonie linii tramwajowej – na 160 mln zł. Około jedna trzecia środków pochodzi z dofinansowania unijnego. Między Wilczakiem a ul. Błażeja powstaje torowisko o długości 3,3 km, przy którym zaplanowano osiem przystanków. Do tego budowane są drogi, w tym dojazdowe i skrzyżowania, o łącznej długości 7,5 km, wchodzące m.in. w skład węzła komunikacyjnego w rejonie skrzyżowania ul. Lechickiej i Naramowickiej, wykorzystującego dwupoziomowy układ dróg.
Drogowcy pracują już pełną parą, bo do zakończenia prac zostało zaledwie półtora roku! Zaplanowano je bowiem na wiosnę 2022 roku.
Czytaj też: Na granicy Poznania i Plewisk powstanie węzeł przesiadkowy
Obecnie nasze działania koncentrują się na zamkniętym odcinku ul. Naramowickiej, tzn. od ul. Słowiańskiej do zjazdu przy ul. Naramowickiej 31 oraz od ul. Serbskiej do ul. Lechickiej, wraz ze skrzyżowaniem ul. Lechickiej i Naramowickiej
– mówi Maja Chłopocka-Nowak z Poznańskich Inwestycji Miejskich Sp. z o.o.
Trwają prace związane z infrastrukturą podziemną, po których będzie możliwe przygotowanie tzw. koryta pod torowisko tramwajowe. Ponadto dobiegają końca prace związane z budową tymczasowego układu drogowego na skrzyżowaniu ul. Naramowickiej i Serbskiej, gdzie docelowo tramwaj pojedzie przez zachodnią część tego skrzyżowania. Przygotowany na czas budowy tymczasowy układ drogowy składać się będzie m.in. z dwóch przejazdów o charakterze przejściowym. Oba będą docelowo wykorzystane dla przełożenia ruchu na jedną z jezdni ul. Serbskiej, co pozwoli na przebudowanie na drugiej stronie istniejącej infrastruktury i dostosowanie jej do przebiegu torowiska.
Pewną zmianą w ostatnich dniach było wprowadzenie innej organizacji ruchu na skrzyżowaniu ulic Lechickiej i Obrońców Tobruku, w efekcie czego kierowcy mogą zawrócić na ul. Lechickiej w rejonie Wilczego Młyna.
Zobacz najnowsze wizualizacje:
Zobacz też:
Sprawdź też:
- Uważaj! Tymi słowami możesz obrazić poznaniaka i poznaniankę. Znasz je?
- Oto najpiękniejsze plaże i jeziora w Wielkopolsce! [TOP 10]
- Jak długo koronawirus utrzymuje się na powierzchniach i w powietrzu?
- Legendarne miejsca w Poznaniu. Kto je pamięta?
- Dilerzy i handlarze narkotyków z Wielkopolski [ZDJĘCIA, NAZWISKA]
- Szalone lata 90. w Poznaniu. Tego miasta nie poznasz! [ZDJĘCIA]
Dziennik Zachodni / Wybory Losowanie kandydatów
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?