Na Wildzie szykują się spore zmiany. Remont torowiska na ul. 28 Czerwca i Wierzbięcice

Grzegorz Okoński
Grzegorz Okoński
Tramwaje otrzymają ciche podniesione torowisko Poznańskie Inwestycje Miejskie
Już niebawem fragment trasy tramwajowej na Wildzie przejdzie gruntowny remont. Do Poznańskich Inwestycji Miejskich wpłynęły oferty pięciu firm w ramach przetargu na przebudowę torowisk znajdujących się na ulicach Wierzbięcice oraz 28 Czerwca 1956 roku.

Ekipy budowlane mają wejść na odcinek między dawnym dworcem PKS a skrzyżowaniem z ulicami Krzyżową i Kilińskiego. Tam właśnie będzie przebudowane torowisko tramwajowe wraz siecią trakcyjną. Powstanie też węzeł rozjazdowy u zbiegu ulic Górna Wilda, Wierzbięcice i 28 Czerwca 1956 roku, zmiany obejmą także jezdnię. Celem nadrzędnym jest zbudowanie takiej linii tramwajowej, która nie będzie blokowana przez samochody.

- Torowisko tramwajowe - poza odcinkiem przebiegającym przez rynek Wildecki - zostanie wydzielone i odseparowane od jezdni – zapewniają Poznańskie Inwestycje Miejskie. - Dzięki zastosowanym technologiom będzie bardziej ciche niż dotychczas i w dużej mierze zielone, zaopatrzone w system nawadniający.

Jednocześnie zmiany czekają kamienice przy trasie tramwajowej. Ponieważ przy torach staną słupy trakcyjne i oświetleniowe, to ich dotychczasowe systemy zamocowań będą zdjęte z budynków.

**Zobacz też:

https://gloswielkopolski.pl/wkrotce-ruszy-budowa-wiaduktu-na-skrzyzowaniu-lechickanaramowicka-zobacz-zdjecia-z-ostatnich-przygotowan/ar/c1-14942364

**

To nie koniec zmian - miasto chce zmodernizować stację prostownikową Pamiątkowa, postawić przystanki wiedeńskie przy ul. Świętego Czesława i utworzyć zintegrowany węzeł przesiadkowy przy rynku Wildeckim, który przejmie ruch pasażerski z ulic Wierzbięcice i Górna Wilda.

Na przystankach staną tablice informacji pasażerskiej, a zmodernizowane chodniki otrzymają elementy naprowadzające dla osób niewidomych i niedowidzących. Przy rynku ulokowane będą parkingi rowerowe bike&ride, a po obu stronach torowiska będzie poprowadzona jednopasowa jezdnia uwzględniająca ruch rowerowy. Przy okazji – ograniczenie prędkości na tej jezdni wynosić będzie 30 km/godz. Jednocześnie przebudowana lub zbudowana od nowa będzie infrastruktura oświetleniowa, kanalizacja deszczowa i wodociągowa, gazowa, elektryczna i ciepłownicza.

- Na realizację robót budowlanych wykonawca będzie miał maksymalnie 570 dni od podpisania umowy. W pierwszej kolejności, maksymalnie po 330 dniach, ruch tramwajowy ma wrócić na przebudowaną ul. Wierzbięcice wraz z węzłem rozjazdowym Górna Wilda/Wierzbięcice – mówi Marcin Gołek, wiceprezes zarządu spółki Poznańskie Inwestycje Miejskie.

Sprawdź też:

Branża motoryzacyjna w kryzysie.

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3