Do pracy nad nagrodzonym spotem Biuro Promocji Miasta Poznania zaangażowano reżysera młodego pokolenia Xawerego Żuławskiego. Kręcąc film, spędził ponad 70 godzin w helikopterze - Poznań został nakręcony bowiem z lotu ptaka.
Obejrzyj spot: Film promocyjny miasta za 1,2 miliona złotych
- Od razu po przyjeździe do miasta musiałem udać się do helikoptera na pierwszą dokumentację. Wiedziałem, że muszę zamieścić w filmie kilka punktów charakterystycznych - poznańskie koziołki, Maltę, Stary Browar. Ale z drugiej strony chciałem uniknąć sztampy. W trakcie lotów odkrywaliśmy kilka nowych rzeczy i robiliśmy im zdjęcia - mówił w rozmowie z Głosem Wielkopolskim Xawery Żuławski.
Film, w podstawowej wersji trwający 3 minuty i 15 sekund, miał pokazać stolicę Wielkopolski jako nowoczesną europejską metropolię. Był on emitowany w kilkunastu zagranicznych stacjach telewizyjnych.
Czytaj także:
Reklamowy spot Poznania za 1,2 mln złotych
Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?