Na turystów czekało w tym roku 180 partnerów i atrakcji turystycznych. Na liczne wycieczki z przewodnikami przychodziło nawet kilkaset osób, z czego najwięcej pojawiło się podczas wieczornej Zmrocznej Wycieczki, spaceru śladami kryminalnych historii. Tłumy zwiedzały poznańskie muzea, tajny do niedawna schron przeciwatomowy prezydenta miasta, nowoczesną Salę Ziemi na Międzynarodowych Targach Poznańskich, Zamek Cesarski, Farę Poznańską, Stadion Miejski, Centrum Wycieczkowe LECH i Stary Browar.
Kliknij w pierwsze zdjęcie, żeby rozpocząć przeglądanie fotogalerii:
Niesłabnącym zainteresowaniem cieszą się poznańskie forty, których w tym roku można było obejrzeć aż cztery. Najwięcej osób przyszło na Weekend Forteczny do fortu VIIa. Organizatorzy szacują, że pojawiło się tam ponad trzy tysiące osób.
Sporym zainteresowaniem cieszyły się tradycyjnie poznańskie restauracje. Na brak klientów nie narzekali także inni partnerzy akcji. Wiele osób skorzystało z możliwości gry w kręgle, oferty spa, wrotkarni, kursów tańca, pracowni ceramicznej, pracowni rękodzieła, basenów, Term Maltańskich, ściany wspinaczkowej czy tańszej o połowę oferty książek o tematyce poznańskiej.
Podczas akcji odbyła się gra miejska bazująca na lokalizacji i serwisie społecznościowym Foursquare. Uczestnicy akcji rywalizowali o cenne nagrody odwiedzając jak największą liczbę partnerów akcji i meldując się za każdym razem za pomocą aplikacji w telefonie. W sobotę o godzinie 20 zorganizowano flashmoba, podczas którego blisko 200 osób zameldowało się jednocześnie na Starym Rynku w Poznaniu i odblokowało cenną i unikalną odznakę Foursquare – Swarm.
- Szósta edycja akcji na stałe wpisała się już w kalendarz atrakcji poznańskich - mówi Jan Mazurczak, Prezes Zarządu Poznańskiej Lokalnej Organizacji Turystycznej. - Cieszy nas fakt, że wiele osób z Polski i zagranicy przyjeżdża specjalnie dla naszej oferty, wiele z nich to już stali klienci naszej akcji. Co dla nas ważne, wciąż nie udaje im się obejrzeć wszystkiego, więc zapowiadają kolejne wizyty.
Organizatorzy szacują, że z tegorocznej oferty wszystkich partnerów akcji mogło skorzystać nawet 100 000 osób. Dokładne statystyki są obecnie opracowywane na podstawie badań ankietowych i sprawozdań partnerów przez naukowców z Katedry Turystyki Uniwersytetu Ekonomicznego, którzy od pierwszej edycji akcji badają jej skuteczność. Zostaną one opublikowane w przeciągu kilku tygodni.
Zobacz inne materiały na mmpoznan.pl | |||
Poznański Leming hitem Internetu | Skąd się wzięły nazwy ulic w Poznaniu? | Festiwal w Jarocinie 2013 - program | Ile zarabiają "zawodowi" żebracy? |
echodnia.euNowa fantastyczna atrakcja w Podziemnej Trasie Turystycznej
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?