W czerwcu, podczas Międzynarodowych Targów Poznańskich, Aleksander Kwaśniewski,
po raz ósmy wręczy Nagrody Gospodarcze Prezydenta RP.
W grudniu rozpoczyna się VIII edycja Nagrody Gospodarczej Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej. Jest to obecnie najbardziej prestiżowe wyróżnienie za osiągnięcia gospodarcze w Polsce. Aleksander Kwaśniewski ustanowił Nagrodę w 1998 roku. Wyłanianie laureatów podzielone jest na 3 etapy. W pierwszym, który trwa od 28 lutego 2005 roku uprawnione instytucje i organizacje typują swoich kandydatów w poszczególnych kategoriach. Wśród nich znajdują się organizacje i samorządy gospodarcze, agencje państwowe, organizatorzy najbardziej prestiżowych konkursów i programów promocyjnych. Nagroda przyznawana jest w ośmiu kategoriach: Polskie Przedsiębiorstwo, Średnie Polskie Przedsiębiorstwo, Małe Polskie Przedsiębiorstwo, Instytucja Finansowa, Eksporter, Gospodarstwo Rolne, Inwestycja Zagraniczna w Polsce i Wynalazek w dziedzinie produktu lub technologii. Kandydaci, zgłaszani w poszczególnych kategoriach, muszą spełnić szereg kryteriów: wskaźniki ekonomiczne, wysoką jakość oferowanych produktów, muszą wykazać się ugruntowaną pozycją na rynkach polskim i zagranicznym, stosowaniem nowoczesnych technologii, inwestowaniem w rozwój, prowadzeniem badań naukowo-technicznych, dbałością o środowisko naturalne, tworzeniem miejsc pracy, a także działalnością charytatywną i społeczną. Liczba kandydatów jest ograniczona - w każdej kategorii jest ich ledwie 20-30, co podnosi rangę Nagrody. W II etapie kandydatów ocenia Kapituła, która od początku działa pod przewodnictwem prof. Janiny Jóźwiak ze Szkoły Głównej Handlowej. W końcowym etapie Prezydent RP osobiście wybierze laureatów. 25-kilogramowe nagrody, zaprojektowane i wykonane przez Pracownię Sztuk Plastycznych w Warszawie, wręczone zostaną podczas Międzynarodowych Targów Poznańskich.
Szczegółowe informacje: www.prezydent.pl pod hasłem ,,Nagroda’’.
Jerzy Mackiewicz
Sekretarz Kapituły Nagrody
Gospodarczej Prezydenta RP
Naszym największym mankamentem jest brak skutecznej i efektywnej promocji, a także brak nowoczesnych i innowacyjnych produktów, które jednoznacznie kojarzone byłyby na świecie z polską gospodarką. Polski eksport to przede wszystkim półprodukty i prefabrykaty, albo produkty sprzedawane pod obcymi markami. Dlatego polska gospodarka potrzebuje liderów, którzy budując pozycję swoich firm i marek, jednocześnie budować będą prestiż i uznanie dla znaku ,,Made in Poland’’. Ta grupa powinna być wspierana i promowana również przez struktury państwowe, bo pozycję całej gospodarki można budować jedynie za pośrednictwem liderów.
Seria pożarów Premier reaguje
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?