- Happening to forma trochę innowacyjna - mówi Joanna Kęcińska z Wydziału Prewencji Komendy Miejskiej Policji w Poznaniu. - W działaniach wsparli nas Młodzieżowi Liderzy Profilaktyki z Gimnazjum nr 62 wspólnie z wychowcami.
Młodzież przyszła na rynek z transparentami, na których widniały takie hasła jak "Nie kuś swoim mieniem" czy "Nie rób prezentu złodziejowi!". Była też duża, czarna tekturowa "lepka łapka", do której przykleił się portfel.
Gimnazjaliści i policjanci krążyli po rynku i rozdawali kupującym ulotki informacyjne oraz naklejki prewencyjne. Sprzedawcy otrzymywali plakaty z ostrzeżeniem o kieszonkowcach. Niektórzy z nich prosili nawet o więcej i od razu przyklejali je do swoich stoisk.
- Okres przedświąteczny jest takim czasem, w którym kradzieży kieszonkowych odnotowujemy więcej - wyjaśnia Joanna Kęcińska. - Ostrzegamy poznaniaków, aby niepotrzebnie nie kusili swoim mieniem, zamykali dobrze swoje torebki, byli bardziej skupieni podczas zakupów i wsiadania do środków komunikacji miejskiej.
Jak przyznają policjanci, rocznie zgłaszanych jest 7 tysięcy kradzieży. Tylko w pierwszych dwóch tygodniach grudnia było ich już ponad 300.
- Wielu ludzi jeżeli straty są niewielkie, nie zgłasza kradzieży, a powinni, bo kieszonkowcy nie poprzestają na jednym razie, działają w grupach i z tego się utrzymują - tłumaczy Joanna Kęcińska. - Na szczęście widać rezultaty naszej akcji. Niektórzy przyłapani na niezabezpieczonym mieniu trochę się zawstydzają. Może dzięki temu w przyszłości będą pamiętać, aby bardziej uważać na swoje torebki czy kieszenie.
Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?