Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Nie lubią, ale wieszają – nietypowa reklama Teatru Nowego

Zenon Zabawny
Zenon Zabawny
Lepsza brzydka ściana czy ogromny banner reklamowy? Teatr Nowy ...
Lepsza brzydka ściana czy ogromny banner reklamowy? Teatr Nowy ... Zenon Kubiak
Lepsza brzydka ściana czy ogromny banner reklamowy? Teatr Nowy dołożył kolejną cegiełkę do tej dyskusji.

Od kilku dni na ścianie kamienicy przy ul. Dąbrowskiego, dokładnie naprzeciwko siedziby Teatru Nowego wisi nowy banner. Żółta płachta zasłania całą ścianę, a umieszczony na niej napis brzmi „Nie lubimy reklam wielkoformatowych, ale ściana pod tą reklamą jest naprawdę okropna. Spójrz, po drugiej stronie ulicy jest przyjemniej. Wypijesz tam dobrą kawę i kupisz bilet do teatru”.

Treść nie pozostawia wątpliwości, że osoby z teatru odpowiedzialne za reklamę zdają sobie sprawę, jakie oburzenie u poznaniaków wywołują podobne wielkoformatowe bannery wywieszane wszędzie, gdzie się da.

Z reklamowym bałaganem ma walczyć m.in. powołany niedawno miejski plastyk, któremu banner Teatru Nowego się nie spodobał.
- Niezależnie od tego, co jest reklamowane i w jakim celu, reklama nie powinna przyjmować takiej formy – ocenił w rozmowie z „Głosem Wielkopolskim” Piotr Libicki.

Nieco mniej surowo na oryginalną reklamę spojrzeli przedstawiciele stowarzyszenia Ulepsz Poznań, którzy od dawna zabiegają o poprawę estetyki Poznania, piętnując firmy reklamujące się przez płachty wieszane na ścianach kamienic.

„Czyżby nasza akcja „Nie wieszam.” przyniosła pierwsze efekty w postaci zmiany podejścia agencji reklamowych do reklam wielkoformatowych? Uznajemy to za pierwszy mały krok w dobrą stronę” – czytamy na fanpage’u stowarzyszenia. – „Nadal jednak istnieje niezrozumienie albo pełna ignorancja względem jakości przestrzeni miasta. Jeżeli robi to instytucja kulturotwórcza, taka jak Teatr Nowy Poznań, przy patronacie poznańskich mediów (WTK, epoznan.pl, Gazeta.pl Poznań), to problem jest tym większy. Na reklamie teatru napisane jest: „Nie lubimy reklam wielkoformatowych, ale ściana pod tą reklamą jest naprawdę okropna.” Czyli co, syf najłatwiej zamieść pod dywanik? A nie lepiej byłoby na ścianie stworzyć piękny mural? Koszt byłby zapewne podobny do miesięcznej opłaty za ten wielki baner, a efekt dla miasta znacznie lepszy”.

A jak Wy oceniacie reklamę Teatru Nowego? Czekamy na Wasze komentarze pod artykułem.

od 7 lat
Wideo

echodnia Drugi dzień na planie Ojca Mateusza

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na poznan.naszemiasto.pl Nasze Miasto