Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Nie ma pieniędzy na linię tramwajową z Naramowic [WIDEO]

ROI, MMR
W poniedziałek na debacie zorganizowanej przez Głos Wielkopolski o przyszłości Naramowickiej dyskutowali mieszkańcy północnych rejonów Poznania
W poniedziałek na debacie zorganizowanej przez Głos Wielkopolski o przyszłości Naramowickiej dyskutowali mieszkańcy północnych rejonów Poznania Waldemar Wylegalski
W poniedziałek na debacie zorganizowanej przez Głos Wielkopolski o przyszłości Naramowickiej dyskutowali mieszkańcy północnych rejonów Poznania. Do dyskusji włączył się także Mirosław Kruszyński, wiceprezydent Poznania.

Na Naramowicach powstaje coraz więcej bloków i domów. Brak jedynie... dróg dojazdowych, które są utrapieniem mieszkańców tej części Poznania. Miasto wie, że problem jest, ale żadnych deklaracji w tej sprawie nie składa. Wszystko zależy od pieniędzy w miejskiej kasie.

- Budowa ulicy Nowej Naramowickiej to koszt około 150 milionów złotych. Obecnie mamy zarezerwowane około 75 milionów na budowę węzła komunikacyjnego Naramowicka-Lechicka – mówił podczas debaty wiceprezydent Mirosław Kruszyński.

Czytaj także: Zaapelują do prezydenta o Nową Naramowicką

Budowa węzła być może rozpocznie się w pierwszej połowie przyszłego roku. Będzie to możliwe, jeśli trwające właśnie prace projektowe uda się zakończyć do końca roku.

W poniedziałek na ręce prezydenta mieszkańcy Naramowic złożyli list, w którym proszą o jak najszybsze zajęcie się problemem. Jak długo będą musieli zmagać się z niekorzystną sytuacją komunikacyjną? Niewykluczone, że długo, bo sama budowa Nowej Naramowickiej może nie wystarczyć.

Więcej filmów w serwisie Głos.TV:
Jarosław Kaczyński w Poznaniu
Radni za prezydentem
Paul Wesley na Transatlantyku

- Budowa Nowej Naramowickiej za wiele nie da, bo po kilku latach nowa ulica i tak będzie nieprzejezdna. Przyszłość tej części Poznania to budowa linii tramwajowej – mówił Włodzimierz Nowak ze Stowarzyszenia My Poznaniacy. - Z pewnością koszty jej budowy z ulicy Połabskiej, byłyby podobne do kwoty, którą miasto chce przeznaczyć na budowę samego węzła Naramowicka-Lechicka – mówi dla Głosu Wielkopolskiego.

Co na to władze miasta? Ich zdaniem budowa nowej linii tramwajowej z Naramowic w okolice Małych Garbar jest ważna, jednak po pierwsze - nie ma na nią obecnie pieniędzy, a po drugie nie może się odbyć kosztem budowy Nowej Naramowickiej. Tymczasem pogodzenie obu inwestycji jeszcze długo nie będzie możliwe. Powód? Jej budowa to koszt od 150 do 160 mln złotych.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Trener Wojciech Łobodziński mówi o sytuacji kadrowej Arki Gdynia

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na poznan.naszemiasto.pl Nasze Miasto