Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Nietrafiony prezent możesz zwrócić, ale...[PORADY]

AREK
Robiąc zakupy zawsze zabieraj od sprzedawcy paragon
Robiąc zakupy zawsze zabieraj od sprzedawcy paragon arc
Nietrafiony prezent można zwrócić w sklepie, ale trzeba pamiętać o kilku ważnych zasadach

Nietrafiony prezent możesz zwrócić, ale...

W Wigilię wieczorem nie tylko dzieci z wypiekami na twarzy będą rozpakowywać prezenty pod choinką. Niestety, jak to czasem bywa niektóre będą nietrafione. Co w takim przypadku robić? Z pomocą przychodzi Rzecznik Praw Konsumenta.

- Towar możemy zwrócić, gdy kupujemy go na odległość, np. przez internet, przez telefon, albo poza siedzibą przedsiębiorcy, np. na pokazie, prezentacji albo u siebie w domu. Mamy na to 14 dni od dnia jego odbioru i nie musimy podawać powodu zwrotu - mówi Dariusz Kalemba, Powiatowy Rzecznik Konsumentów w Wodzisławiu Śląskim. Trzeba pamiętać o tym, aby paczkę sprawdzić przy kurierze. W przeciwnym razie wady fabryczne przedmiotu mogą zostać nieprzyjęte przez producenta.

Co ciekawe, możliwy jest zwrot zakupionego towaru w sklepie, który nie ma wad, a zwyczajnie nie spodobał się. Tutaj jednak wszystko zależy od dobrej woli sprzedawcy. - Nie można zwrócić towaru tzw. pełnowartościowego bez zgody sprzedawcy. Jeśli natomiast wyraża on na to zgodę, powinniśmy zadbać, aby móc później tę zgodę udowodnić. W przypadku, gdy kupujemy w sklepach, w których jest regulamin sprzedaży, np. tzw. sieciówkach lub wielkometrażowych, zapytajmy przy kasie czy towar możemy zwrócić, na jakich warunkach, czy towar musi być w oryginalnym opakowaniu z metką i czy musimy posiadać paragon - wyjaśnia Dariusz Kalemba.

W takim przypadku sprzedawca w zamian może zaproponować konsumentowi m.in. zwrot gotówki, wymianę czy bon na zakupy w tej samej sieci.

Jeżeli kupno prezentów zostawiliśmy na ostatni moment, czyli dzisiaj, to powinniśmy pamiętać o kilku ważnych kwestiach. Dwa lata wynosi czas na zgłoszenie reklamacji na podstawie rękojmi od momentu zakupu. Reklamację składamy w sklepie, w którym dokonaliśmy zakupu. Najlepiej na piśmie. Kupując rzeczy na wyprzedaży, z ekspozycji lub z promocji - mamy takie samo prawo, co w przypadku zakupu po cenie regularnej. W reklamacji możemy żądać: naprawy, wymiany, obniżenia ceny lub gdy wada jest istotna - zwrotu pieniędzy. Wybór należy do klienta.

Ważne, żebyśmy mieli dowód zakupu. Bez niego wręcz niemożliwe jest domaganie się reklamacji. Podstawowym jest paragon. Ponadto - dowodem zakupu może być potwierdzenie płatności kartą, wyciąg z konta, faktura, a nawet zeznania osób, które nam towarzyszyły podczas zakupów.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Jak działają oszuści - fałszywe SMS "od najbliższych"

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na wodzislawslaski.naszemiasto.pl Nasze Miasto