Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Niezwykła opera "O Genowefie"

Justyna Laskowska
Justyna Laskowska
Przepiękna muzyka, zaskakująca scenografia i świetna reżyseria – to tylko niektóre z zalet opery „O Genowefie”.

Opera R. Shumanna „O Genowefie” w reżyserii Igora Gorzkowskiego została wystawiona z okazji 200. rocznicy urodzin jednego z najważniejszych kompozytorów XIX w. Spektakl przedstawia losy hrabiego Zygfryda (Tomasz Mazur), jego żony Genowefy (Roma Jakubowska-Handke) i przyjaciela Golo (Michał Marzec), który skrycie kocha Genowefę. Kiedy Zygfryd wyrusza na krucjatę przeciwko Maurom, Golo stara się zdobyć tron i ukochaną, ta jednak pozostaje nieugięta.

Spektakl został wystawiony w kameralnej sali Drabowicza, dzięki czemu można było z bliska obserwować całą akcję i poczuć emocje towarzyszące aktorom. Uwaga skupiała się przede wszystkim na nich, tym bardziej, że scenografia została ograniczona praktycznie do trzech czarnych krzeseł i szpitalnego łóżka, które zostało wprowadzone dopiero w  czwartym akcie. Całość zwieńczały czarne ściany i czarne kotary. Tak naprawdę scenografia powstawała w wyobraźni każdego z widzów, dzięki temu, że na początku każdego aktu narratorka opowiadała o tym, w jakim miejscu się znajdujemy i co się za chwilę stanie.

Szczególnie piękna była scena, w której Genowefa śpiewała wspólnie z Golo. Wspaniały, poruszający duet jak żaden inny fragment tej opery oddawał emocje targające bohaterami: zrozpaczoną Genowefą i próbującym zdobyć jej serce Golo. Perfekcyjne były także te sceny, w których występował chór, bo to własnie one nadawały całej akcji dynamizmu i charakteru. Niezwykle dramatyczny, zarówno muzycznie, jak i pod względem wykonania był moment, gdy Genowefa kłóci się z chórem po tym, jak została oskarżona o zdradę męża.

Po zakończeniu spektaklu oklaskom nie było końca. I należały się, bo opera była wyjątkowa. Na tą wyjątkowość wpłynęła przede wszystkim jakość wykonania, zarówno od strony muzycznej, jak i wokalnej, ale także przestrzeń, w której opera została wystawiona - i za niezwykle umiejętne jej wykorzystanie...

"O Genowefie" Roberta Schumanna
opera w czterech aktach
libretto: Robert Reinick wg Ludwiga Tiecksa i Christiana Friedricha Hebbela
kierownictwo i opracowanie muzyczne: Marcin Sompoliński
reżyseria i scenografia: Igor Gorzkowski
kostiumy: Magdalena Dąbrowska
choreografia: Iwona Pasińska
kierownictwo chóru: Mariusz Otto

Genowefa: Roma Jakubowska-Handke, Maria Mitrosz
Golo: Michał Marzec, Bartłomiej Szczeszek
Zygfryd: Tomasz Mazur, Patryk Rymanowski
Zwierciadła: Marika Kucza, Beata Macioszczyk, Marika Niezborała, Lidia Zwolińska
Narratorka: Anna Gajewska
Chór i orkiestra kameralna Teatru Wielkiego w Poznaniu.


VIVE LA FRANCE
czyli malarstwo francuskie z kolekcji galerii
Artykwariat

od 12 lat
Wideo

Bohaterka Senatorium Miłości tańczy 3

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na poznan.naszemiasto.pl Nasze Miasto