Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Nowa Panda już w sprzedaży! Dni Otwarte w salonach Fiata [ZDJĘCIA]

Grzegorz Okoński
Zainteresowanie jest duże, salony Fiata pękają w szwach, a dealerzy zamawiają duże partie samochodów i umawiają klientów już na odbiór. Właśnie do sprzedaży weszła nowa Panda, która w sobotę i niedzielę ma swoje Dni Otwarte. Co ciekawe - dotychczasowy model nadal pozostaje w sprzedaży, jako tańsze uzupełnienie oferty.

Taki szczególny dzień jak 29 lutego zdarza się raz na cztery lata, więc na niego zaplanowano oficjalną premierę następcy popularnej Pandy. Jednak w sobote i niedzielę nową Pandę - w zasadzie nie facelifting, ale nowy model - udostępniono w czasie drzwi otwartych w salonach.

- W najbliższych dniach dostaniemy samochody sprzedażowe, zamówiliśmy już wstępnie partię sześćdziesięciu sztuk - mówi Andrzej Owczarzak, dyrektor sprzedaży samochodów w firmie Pol-Car, spółce dealerskiej Fiata z Poznania. - Klienci już wybierają i zapisują się na wozy w różnych wariantach, bo naprawdę jest z czego wybierać: Panda dostępna jest w trzech wersjach wyposażeniowych, w dziesięciu kolorach zewnętrznych i trzech wewnętrznych, co w sumie daje kilkadziesiąt kombinacji.

Nowa Panda jest większa od poprzedniczki: jest o 11,5 cm dłuższa, o 6,5 cm szersza i o centymetr wyższa. Napędzana jest silnikiem benzynowym 1.2 o mocy 69 KM – czterocylindrowym Fire, ciekawym silnikiem benzynowym 0,9 TwinAir Turbo 85 KM, dwucylindrowym zaledwie, bardzo lekkim, a uznanym za silnik roku 2011, lub silnikiem Diesla – jako bodajże jedyny samochód w segmencie mini - 1.3 MultiJet 75 KM.

Pandy z tymi silnikami spalają odpowiednio w cyklu mieszanym na 100 kilometrów - 5,2, 4,2 i 3,9 litrów paliwa, w miejskim - 6,7, 5,0 i 4,7 litra, a w terenie - 4,3, 3,8 i 3,5 litra.

Przyspieszenie do setki wynosi dla tych wariantów to 14,2, 11,2 i 12,8 sekund, a prędkość maksymalna - 164, 177 i 168 km/godz.

W nowym wozie zwiększono pojemność wnętrza, pojemność bagażnika (225 litrów, a po złożeniu siedzeń - 850 litrów), kierowca ma też dosłownie pod ręką, wysoko ułożoną rączkę zmiany biegów. Nowa Panda kosztuje od 32.990 złotych w wersji podstawowej Fresh (są jeszcze wersje Pop i Lounge - m.in. z klimatyzacją, ABS-em, centralnym zamkiem i elektrycznymi szybami), podczas gdy stara wersja tego popularnego małego Fiata - od 26.990 złotych. W salonach są też dostępne samochody do testów na drodze, z czego wiele osób korzystało w czasie weekendu.

Najważniejsze informacje z Poznania - zamów nasz newsletter

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na poznan.naszemiasto.pl Nasze Miasto