Początkowo najbardziej widocznym elementem remontu są zmiany rozkładu kilkudziesięciu pociągów, głównie regionalnych. Jako pierwszy zmodernizowany zostanie peron nr 3.
- Przebudowa polegać będzie na zmianie nawierzchni, podwyższeniu krawędzi peronowej oraz budowie nowej wiaty - objaśnia Łukasz Więcek ze spółki PKP Polskie Linie Kolejowe.
Oprócz tego zbudowana zostanie winda prowadząca na peron oraz wyremontowane zostaną tory 6, 8 oraz 10. Odnowiony zostanie również tunel podziemny, który zyska nowy wygląd oraz odwodnienie. Dzięki temu prawdopodobnie nie wystąpi już sytuacja, w której tunel będzie zalany przez obfite opady deszczu.
Remont peronu 3 ma zakończyć się do końca sierpnia 2010 r. W dalszej kolejności modernizowane będą peronu nr 1 i 2. Tam również pojawi się nowa nawierzchnia i windy, natomiast zabytkowa wiata nad peronem drugim zostanie odrestaurowana. Remont potrwać ma do końca 2011 roku. Koszt całej inwestycji to 42 mln zł.
Jak zaznaczają kolejarze, obecny remont jest niezależny od planów budowy nowego zintegrowanego centrum komunikacyjnego w miejscu obecnego Dworca Głównego.
- Jesteśmy cały czas w kontakcie ze spółką odpowiedzialną za budowę nowego dworca - zaznacza Zbigniew Wolny, rzecznik prasowy Oddziału Regionalnego PKP PLK w Poznaniu. - Z całą pewnością więc obecny remont będzie przydatny przy budowie nowego centrum komunikacyjnego.
W wyniku remontu zmieniły się rozkłady jazdy 78 pociągów. Największe zmiany czekają pasażerów podróżujących pociągami regionalnymi, natomiast pociągi Intercity oraz TLK będą miały tylko nieznacznie zmienione godziny kursowania.
Czytaj także: |
Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?