W kwietniu, uczniowie trzecich klas gimnazjów przystąpią do - zorganizowanych według nowych zasad - egzaminów. Jak będą one wyglądać, uczniowie sprawdzą 7, 8 i 9 grudnia, podczas próbnych testów, zorganizowanych przez Centralną Komisję Egzaminacyjną.
Mają one pomóc uczniom i nauczycielom zapoznać się z nowymi zasadami. W tym samym czasie, w ramach "Diagnozy Kompetencji Gimnazjalistów", specjaliści z Instytutu Badań Edukacyjnych sprawdzą, czy testy dostosowane są do nowej podstawy programowej. Mają też zdiagnozować stopień przygotowania uczniów i poziom trudności zadań. To pozwoli na ewentualną korektę kwietniowych arkuszy egzaminacyjnych.
Nauczyciele nie kryją rozczarowania tym pomysłem: - Czy to oznacza, że wystarczy, żeby nasi uczniowie słabo napisali testy, to przygotują dla nich łatwiejsze w kwietniu? - pyta Barbara Zakrzewska, nauczycielka historii. - Przykładowe arkusze, które można obejrzeć w informatorach są tak banalne, że bez problemu rozwiązaliby je najsłabsi uczniowie. Więc jaki jest sens, by robić je jeszcze łatwiejsze? Po co w ogóle była ta zmiana...
- Chyba po to, żeby pokazywać młodzieży drogę na skróty. Już teraz pokazujemy im, że i tak będzie trzeba ulepszyć nową formułę, czyżby była niedoskonała? - pyta z uśmiechem Wojciech Błaszczyński, matematyk. Kwietniowy egzamin gimnazjalny będzie miał trzy części: humanistyczną, matematyczno - przyrodniczą i z zakresu języka obcego. Każda z nich będzie miała jednak inną strukturę.
Czytaj więcej w Głosie Wielkopolskim
Najważniejsze informacje z Poznania - zamów nasz newsletter
Wielki Piątek u Ewangelików. Opowiada bp Marcin Hintz
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?