Kolejki nazwano Moderino. Po terenie zoo będą jeździły trzy składy: dwie lokomotywy z wagonami otwartymi (każdy pociąg pomieści około 60 osób) oraz lokomotywa z wagonami zamkniętymi – przystosowanymi do jazdy także w sezonie zimowym (będą ogrzewane).
– W każdym zestawie jeden z wagoników przystosowany jest do przewozu osób z wózkami dziecięcymi. Jeden z wagonów w składzie ma dwa takie przedziały – opowiada Jarosław Bakinowski, wiceprezes spółki Modertrans Poznań.
Wagoniki mają pneumatyczne zawieszenia i hamulce tarczowe. Posiadają też system nagłośnienia i oświetlenia przedziałów pasażerskich. Nowoczesne są także lokomotywy. Zostały wyposażone w silniki Euro 4, spełniające wszystkie wymogi europejskie dotyczące ochrony środowiska.
– Kolejki, które będą wozić zwiedzających zoo, wyjadą już 1 maja – mówi Lech Banach, dyrektor ogrodu zoologicznego. – Tym samym zwiększamy ofertę dla poznaniaków. Ogród jest ogromną atrakcją, już teraz w niedzielę były tłumy, a liczymy na jeszcze liczniejsze odwiedziny. Teraz nie będzie już problemu z przemierzaniem ogromnych odległości. Kolejka dowiezie w każdy zakątek ogrodu, można go też będzie zwiedzać po prostu z okien kolejki.
Pociągi będą się zatrzymywały na przystankach (te znajdą się w każdym sektorze tematycznym). Pasażerowie w każdej chwili będą mogli wsiąść lub wysiąść z wagonu, by zwiedzić tę część ogrodu.
Podróż kolejkami będzie bezpłatna. Każdy, kto kupi bilet do ogrodu, będzie mógł dowolnie korzystać z przejazdów. Uruchomienie nowej atrakcji będzie się jednak wiązało z podniesieniem opłat za wstęp do ogrodu. Wzrosną zarówno ceny biletów jednorazowych, jak i rodzinnych i rocznych (od kilku do kilkudziesięciu złotych).
Dzięki Moderino zwiedzanie zoo stanie się łatwiejsze dla osób z małymi dziećmi, starszych czy niepełnosprawnych. Często rodziny z dziećmi nie były w stanie przemierzyć całego ogrodu – teraz do każdej z części będzie można dojechać. Co ważne – również pod słoniarnię.
Pociągi zostały pomalowane na zielono-żółto. Barwami będą więc nawiązywały do innych kolejek kursujących w tej części miasta – Maltanek. Kolejka parkowa Maltanka dowozi pasażerów z ronda Śródka przed bramę ogrodu zoologicznego. Od tego roku po trasie kursuje „nowa” lokomotywa. Przed laty służyła w cegielni, później wylądowała gdzieś w krzakach. Dwa lata temu stała się własnością MPK, które postanowiło ją wyremontować (zajął się tym Modertrans).
To także Modertrans wybudował dla Maltanki nowe wagoniki, dzięki czemu każdy z pociągów został wzmocniony.
9 ulubionych miejsc kleszczy w ciele
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?