MKTG NaM - pasek na kartach artykułów

Nowocześniej przez Poznań

Robert DOMŻAŁ
Fot. R. Domżał, Opr. P. Tomaszewski
Fot. R. Domżał, Opr. P. Tomaszewski
Pojedziemy nieco szybciej, dużo bezpieczniej. W mieście pojawią się nowe przystanki kolejowe. Taki ma być efekt modernizacji stacji Poznań. Przetarg już jest rozstrzygnięty. Roboty ruszą wiosną.

Pojedziemy nieco szybciej, dużo bezpieczniej. W mieście pojawią się nowe przystanki kolejowe. Taki ma być efekt modernizacji stacji Poznań. Przetarg już jest rozstrzygnięty.
Roboty ruszą wiosną.

Modernizacja stacji Poznań oznacza ułożenie nowych torów kolejowych między Swarzędzem a Junikowem. Oprócz kilkudziesięciu kilometrów szyn nowe będą też urządzenia zapewniające bezpieczeństwo jazdy. – Wielokrotne zabezpieczenia mają uniemożliwić kolizję pociągów. Będą to urządzenia firm Alcatel i Bombardier – wyjaśnia Bogdan Bresch, zastępca dyrektora oddziału Regionalnego Polskich Linii Kolejowych. Nowa stacja rozrządowa umiejscowiona będzie na końcu peronu siódmego. Zbliżona będzie do tej, jaka już działa w Opalenicy.
Dla pasażerów pociągów ważne jest jednak to, że w efekcie przebudowy, która potrwa do 2008 r. powstaną nowe przystanki. Pierwszy w Antoninku naprzeciw zakła- dów Volkswagena. Pasażerowie będą mogli podziemnym tunelem przejść do VW. Kolejny to Poznań Wschód oraz Poznań Garbary. Przystanki na Miłostowie oraz Junikowie zyskają tunele podziemne. Na Miłostowie wyeliminowane zostanie przejście naziemne na cmentarz, a na Junikowie podziemnym przejściem będzie można wyjść na pętlę autobusową.
- W ramach przebudowy ma być zlikwidowany przejazd kolejowy w Swarzędzu przy stacji paliw. W tym miejscu kolejarze wybudują podziemny tunel. Będzie on budowany metodą tradycyjną. Dojazdy do niego wzięła już na swoje barki gmina Swarzędz. Nowa inwestycja usprawni wyjazd z części miasta w kierunku Poznania - dodaje Zbigniew Wolny, rzecznik PLK PKP SA.
Modernizacja, której koncentracja nastąpi w 2007 r., potrwa trzy lata i pochłonie 105 mln euro. Przetarg wygrało konsorcjum składające się z polskich firm. Ponieważ wynik został zakwestionowany, inwestor czeka zatem na rozstrzygnięcie Urzędu Zamówień Publicznych. Ma ono być ogłoszone już w tym tygodniu. Przebudowa spowoduje oczywiście szereg utrudnień. Pociągi do Warszawy będą np. kursowały przez Starołękę i Poznań Franowo, a niektóre pociągi z Warszawy do Szczecina będą omijały Poznań Główny. W okresie przebudowy podróż do stolicy będzie trwała dłużej.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Nowy etap wojny. Pierwszy ukraiński nalot na Rosję

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na poznan.naszemiasto.pl Nasze Miasto