MKTG NaM - pasek na kartach artykułów

Obiecują lepsze drogi

AD
Najważniejszą inwestycją ubiegłego roku była budowa odcinka autostrady A-2. Fot:R.Domżał
Najważniejszą inwestycją ubiegłego roku była budowa odcinka autostrady A-2. Fot:R.Domżał
W tym roku zbudowanych i wyremontowanych zostanie łącznie 134 km wielkopolskich dróg. Tylko 24% dróg krajowych na terenie naszego województwa jest w dobrym stanie technicznym. W 2002 r.

W tym roku zbudowanych i wyremontowanych zostanie łącznie 134 km wielkopolskich dróg. Tylko 24% dróg krajowych na terenie naszego województwa jest w dobrym stanie technicznym.

W 2002 r. koszt inwestycji prowadzonych przez poznański oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad wyniósł 354,6 mln zł. Wśród najważniejszych wymienia się zakończenie budowy obwodnicy Śmigla na drodze nr 5 i kontynuację budowy obwodnicy Poznania w ciągu autostrady A-2 na odcinku Komorniki - Krzesiny o długości 13,3 km. Zakończenie robót obwodowej autostradowej Poznania planowany jest na lipiec tego roku. Jednak - jak ocenia Kazimierz Bałęczny, dyrektor poznańskiego oddziału GDDKiA - oddanie jej do użytku nie nastąpi wcześniej niż we wrześniu.

Oprócz budowy nowych dróg, w planie na 2003 r. przewidziane są remonty i przebudowa m.in. drogi krajowej nr 5 odcinku Komorniki - Głuchowo (20,4 km), Pniewy - Skwierzyna (19,3 km) oraz rozpoczęcie przebudowy drogi krajowej o długości 9,7 km między Śmiglem, a Lesznem.
Planowane po 2003 r. główne roboty drogowe zostały objęte programem rządowym ,,Infrastruktura - klucz do rozwoju w latach 2002 - 2005 - 2010’’. W programie tym priorytetem będzie budowa autostrady A-2 na odcinku Konin - Dąbie (46 km), budowa 17 odcinków dróg ekspresowych oraz 5 obwodnic. Istotne dla realizacji tych przedsięwzięć będzie nie tylko znalezienie dodatkowych źródeł finansowania inwestycji drogowych, ale również uchwalenie ustawy o szczegółowych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji drogowych, która nie tylko uprości procedury związane z planami zagospodarowania przestrzennego pod przyszłe drogi, ale też jest warunkiem wykorzystania unijnych funduszy.

Kazimierz Bałęczny
dyrektor oddziału Dyrekcji
Dróg Krajowych i Autostrad:

Stan naszych dróg oceniam na mniej niż dostatecznie. W dobrej kondycji są mosty, których modernizacja przeprowadzana jest na bieżąco. Jeśli prace drogowe prowadzone będą w takim tempie jak w ubiegłym i bieżącym roku, to osiągniemy stan z lat 70., kiedy statystycznie każda droga krajowa odnawiana była co 10 lat.

od 7 lat
Wideo

Precz z Zielonym Ładem! - protest rolników w Warszawie

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na poznan.naszemiasto.pl Nasze Miasto