W grudniu 2011 r., po wykonaniu najistotniejszych prac, linia ponownie zostanie otwarta dla ruchu pociągów. W kolejnych miesiącach zostaną zrealizowane prace, które nie będą wymagały zamknięcia torów. Cała inwestycja zakończy się w 2013 r., łącznie z rocznym nadzorem gwarancyjnym.
W czasie zamknięcia linii będzie obowiązywał specjalny rozkład jazdy pociągów z Poznania do Wągrowca przez Rogoźno.
W ramach remontu zmodernizowane zostanie 50,284 km torów, naprawione obiekty inżynieryjne przy trasie oraz przebudowane istniejące i zbudowane nowe perony z dojściami przystosowanymi do obsługi osób niepełnosprawnych. Zmieni się także oświetlenie stacji i przystanków osobowych. Zmodernizowane zostaną także przejazdy kolejowo-drogowe, które zostaną wyposażone w nowoczesne urządzenia zabezpieczające.
Powstaną także dwa nowe przystanki osobowe - Czerwonak Osiedle i Murowana Goślina Zielone Wzgórza.
W efekcie modernizacji czas podróży na trasie Poznań – Wągrowiec skróci się o około 34 minuty, zwiększy przepustowość linii kolejowej oraz poprawi bezpieczeństwo.
Modernizacja linii nr 356 realizowana jest w ramach Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego na lata 2007 – 2013 i kosztować będzie około 153 mln zł. Prace finansowane są z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego oraz Funduszu Kolejowego i środków własnych Polskich Linii Kolejowych SA.
Czytaj także: |
Kolejowe poznańskie przyspieszenie W trzy i pół godziny pociągiem z Poznania do Gdańska? Tyle czasu ma zająć nam podróż na początku przyszłego roku! |
Plakat musi śpiewać 8 maja - 24 lipca 2011 | Muzeum Narodowe w Poznaniu |
Wybory samorządowe 2024 - II tura
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?