Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Od wtorku rusza kampania edukacyjna "Robak". Uczniowie i nauczyciele zagrają w planszówkę współtworzoną przez prof. z UJ

Ewa Wacławowicz
Ewa Wacławowicz
We wtorek 27 lutego rozpocznie się ogólnopolska kampania edukacyjna Robak, mająca popularyzować "Pana Tadeusza" Adama Mickiewicza w 190. rocznicę wydania tego poematu. Przybierze ona formę gry planszowej połączonej z internetową platformą wiedzy, z której mogą korzystać uczniowie i nauczyciele. Co ciekawe, o merytoryczną stronę projektu zadbali profesorowie z Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie.

„Robak” to oparta o epopeję Adama Mickiewicza, kooperacyjna gra planszowa dla 2-4 graczy, pozwalająca na własny sposób rozegrać tajną misję księdza Robaka. Grający będą konstruować subtelne intrygi, by doprowadzić do zgody między kłótliwymi mieszkańcami Soplicowa i w ten sposób urzeczywistnić wszystkie trzy zamiary Bernardyna: przygotował Litwę na przybycie wojsk Napoleona, pojednać zwaśnione rodziny Sopliców i Horeszków, a przy okazji zabezpieczyć przyszłość pana Tadeusza" - czytamy na stronie projektu.

Zabawa i edukacja w jednym

Z grą będzie połączona (dzięki kodom QR na rewersach kart) internetowa platforma wiedzy na temat poematu, dostępna bez ograniczeń pod adresem: www.pantadeusz.promocjaksiazki.pl. Na platformie będą informacje na temat postaci występujących w utworze, wiadomości historycznoliterackie i materiały umożliwiające krytyczną analizę utworu. Nauczyciele mogą pobrać z niej scenariusze lekcji.

Gry „Robak” nie można kupić. Otrzymają ją wyłącznie uczestnicy prowadzonych w ramach projektu szkoleń:

Każdy chętny może zgłosić się do udziału w szkoleniu, a zarazem w projekcie, pod podanymi wyżej adresami. Decyduje kolejność zgłoszeń.

W finale akcji zaplanowano cykl turniejów gry Robak dla młodzieży. Przewidziano je dla młodzieży z klas VII-VIII szkół podstawowych i klas I-II szkół średnich (wiek 14-18 lat). Ćwierćfinały zawodów odbędą się w zainteresowanych szkołach, bibliotekach i w domach kultury, a półfinały zostaną przeprowadzone przez biblioteki – partnerów projektu. W ich wyniku wyłonionych zostanie ośmiu finalistów. Ogólnopolski turniej finałowy odbędzie się 11 czerwca w Muzeum Pana Tadeusza we Wrocławiu. Zaproszonym finalistom i ich opiekunom organizator zapewni pokrycie kosztów podróży i nocleg.

O projekcie

Projekt realizowany jest, w ramach programu Promocji Czytelnictwa Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, przez Agencję Promocyjną OKO.

Przedsięwzięcie odbywa się we współpracy z Muzeum Pana Tadeusza Oddziałem Zakładu Narodowego im. Ossolińskich, pod patronatem Wydziału Polonistyki Uniwersytetu Jagiellońskiego. W stworzenie gry i platformy wiedzy zaangażowali się merytorycznie: dr hab. Paweł Bukowiec prof. UJ (autor tekstów na platformę wiedzy) i dr hab. Tomasz Majkowski prof. UJ (opieka merytoryczna i groznawcza). Od strony metodycznej nadzór nad projektem sprawowała Biserka Cejović, która jest także autorką udostępnionych scenariuszy lekcji. Mechanikę gry opracował Wojciech Rzadek. Autorką ilustracji jest Anna Pałosz, której opracowanie graficzne gry karcianej „Świteź” (stworzonej przez ten sam zespół) zdobyło prestiżową nagrodę „Projekt Roku 2022”, przyznawaną przez Stowarzyszenie Twórców Grafiki Użytkowej.

Sukces Neuralink - pacjent steruje komputerem siłą myśli!

emisja bez ograniczeń wiekowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na krakow.naszemiasto.pl Nasze Miasto