Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Ostatni tramino już w Poznaniu!

Przemek Wałczyński
Przemek Wałczyński
Poznańskie MPK odebrało już wszystkie 45 zamówionych tramwajów ...
Poznańskie MPK odebrało już wszystkie 45 zamówionych tramwajów ... Przemo Wałczyński
Poznańskie MPK odebrało już wszystkie 45 zamówionych tramwajów kupowanych z myślą o Euro 2012.

Nowoczesnych solarisów tramino od prawie roku sukcesywnie przybywa w Poznaniu. Pierwszy tramwaj zbudowany specjalnie z myślą o poznańskim MPK zaprezentowany został niemal dokładnie przed rokiem, a w sierpniu zabrał na pokład pierwszych pasażerów.

Zgodnie z podpisaną umową 45 zamówionych pojazdów miało się pojawić w Poznaniu do końca maja. Terminu udało się dotrzymać, i w poniedziałek ostatni zielono-zółty tramino oznaczony numerem taborowym 559 wjechał na teren zajezdni przy ul. Głogowskiej.

W Poznaniu znajduje się obecnie 46 solarisów tramino, bo oprócz tramwajów należących do MPK wciąż na torach pojawia się pierwszy, prototypowy egzemplarz należący do producenta. Srebrno-czerwony tramwaj nieco różni się od tych dostarczonych MPK. Tramwaje dla Poznania powstały bowiem na specjalne zamówienie.

– Dzięki ścisłej współpracy z producentem mogliśmy przekazywać swoje uwagi i przez to wszystkie poprawki i udogodnienia zostały wprowadzone zgodnie z naszymi oczekiwaniami – mówi Jan Firlik, dyrektor ds. przewozów tramwajowych w MPK.

Poznańskie tramino mają więc m.in najszersze drzwi spośród wszystkich produkowanych tramwajów, a do tego krawędź podłogi umieszczona jest tak, aby na przystanku była możliwie najbliżej peronu. W środku zgonie z życzeniami MPK przearanżowano układ siedzeń i zmieniono szerokość przejścia.

– Być może niektórzy narzekają, że w tramino jest zbyt mało miejsc siedzących, ale był to świadomy wybór, bo chcieliśmy w ten sposób usprawnić wymianę pasażerów i ułatwić poruszanie się w tramwaju – mówi Jan Firlik.

Wszystkie tramino, które MPK ma w swojej flocie pokonały łącznie na poznańskich ulicach ponad 1,2 mln kilometrów. Niektóre egzemplarze mają nawet kilkadziesiąt tysięcy kilometrów na liczniku, inne tak jak świeżo odebrany tramwaj z numerem 559 dopiero rozpoczynają wożenie poznaniaków

45 nowych tramwajów kosztowało ponad 387 mln złotych. Niespełna 60 proc. tej kwoty wyłożyła Unia Europejska. Tramino jeździć mają na sześciu liniach w Poznaniu.




od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na poznan.naszemiasto.pl Nasze Miasto