Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Oszustwa na pracownika banku wciąż modne. Dwoje poznaniaków straciło ponad 100 tysięcy złotych

OPRAC.:
Nicole Młodziejewska
Nicole Młodziejewska
- Nie zgadzajmy się na instalowanie żadnego dodatkowego oprogramowania na swoich komputerach - apeluje policja.
- Nie zgadzajmy się na instalowanie żadnego dodatkowego oprogramowania na swoich komputerach - apeluje policja. 123RF
W poniedziałek dwie osoby z Poznania straciły swoje pieniądze. Padli ofiarą złodziei działających metodą na pracownika banku. Poznaniacy stracili łącznie ponad 107 tys. zł.

Pomimo wielu ostrzeżeń policjantów, ludzie działający pod presją czasu często padają ofiarami internetowych oszustów. Tylko w poniedziałek dwoje poznaniaków zostało oszukanych metodą "na pracownika banku" i straciło łącznie ponad 107 tys. zł – poinformowała poznańska policja. Jak informuje mł.asp. Marta Mróz, policjanci z Poznania otrzymali w poniedziałek zgłoszenia od mieszkańców z rejonu poznańskiego Grunwaldu oraz Północy o tym, że zostali oni oszukani metodą "na pracownika banku".

Mróz wskazała, że "oszuści będąc w stałym kontakcie telefonicznym z pokrzywdzonymi doprowadzili ich do niekorzystanego rozporządzenia pieniędzmi wprowadzając ich w błąd i podając się za pracownika placówki finansowej". Poznaniacy stracili łącznie ponad 107 tys. zł.

Czytaj też: Czy PTBS ma coś do ukrycia? Sprawdzą to poznańscy radni

- Schemat działania oszustów w takich przypadkach jest bardzo podobny. Do pokrzywdzonego dzwoni telefon, gdzie osoba przedstawiała się jako pracownik banku lub tzw. doradca finansowy czy kryptowalutowy. Przekazuje informacje, że właściciel konta stał się ofiarą ataku hakerów i jego pieniądze zgromadzone na rachunku bankowym są zagrożone. Kontynuuje, że należy je, jak najszybciej przesłać na inne bezpieczne, wskazane konto, aby uchronić je przed utratą. Oferuje on swoją pomoc przy dokonaniu tej transakcji i zachęca przy tym do zainstalowania dodatkowego oprogramowania "Any desk" na swoim osobistym komputerze

– zaznaczyła Mróz.

- Kiedy osoba wyraża na to zgodę, w tym momencie oszust otrzymuje dostęp do zdalnego kierowania komputerem, a wtedy niczego nieświadoma osoba, traci wszystkie oszczędności zgromadzone na swoim koncie

– dodała.

Policja zaapelowała o ostrożność i przypomniała, aby unikać podawania swoich prywatnych danych, które służą nam do logowania się w internecie. Nie należy także przesyłać skanów swojego dowodu osobistego obcym osobom, bo może on zostać wykorzystany w celu dokonania kolejnych oszustw.

- Nie zgadzajmy się na instalowanie żadnego dodatkowego oprogramowania na swoich komputerach. Poprzez takie aplikacje oszuści mają łatwy dostęp do naszego pulpitu, a tym samym do dysponowania naszymi pieniędzmi. Jeżeli na swój telefon dostaniemy powiadomienie dotyczące potwierdzenia przelewu, którego nie wykonujemy, nie reagujmy. Pamiętajmy, że przez działania oszustów w jednej, krótkiej chwili, możemy stracić wszystkie oszczędności życia

– przypomniała policja.

Jesteś świadkiem ciekawego wydarzenia? Skontaktuj się z nami! Wyślij informację, zdjęcia lub film na adres: [email protected]

(PAP)

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Powrót reprezentacji z Walii. Okęcie i kibice

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Oszustwa na pracownika banku wciąż modne. Dwoje poznaniaków straciło ponad 100 tysięcy złotych - Głos Wielkopolski

Wróć na poznan.naszemiasto.pl Nasze Miasto