Trasa pociągu to: Poznań Główny-Piła-Chojnice-Tczew-Gdynia oraz powrót: Kościerzyna-Bydgoszcz-Poznań Główny. Wagony były idealnie dopasowane - starego typu 43A oraz 101A pochodziły ze Skansenu Taboru Kolejowego w Chabówce.
Niestety, podróż parowozem nie trwała długo i zakończyła się 10 km przed Piłą. Powodem było wytopienie się panewki, która się zapaliła. Po godzinnej przerwie przyjechał zastępczy spalinowóz SU 42-532, którym już bez problemów można było dotrzeć do Tczewa, żeby zobaczyć inscenizację bitwy o tamtejsze mosty.
Mosty tczewskie - drogowy i kolejowy - zaliczane są do arcydzieł inżynierii kolejowej. Między przęsłami zbudowano neogotyckie wieżyczki. Mało które obiekty w Polsce mogą pochwalić się tak bogatą historią.
Most drogowy to dawny most kolejowy. Składa się z 12 przęseł pięciu różnych typów. Przebiega po nim trasa pociągu linii Warszawa-Gdańsk.
Planowo o godz. 15:45 wycieczka udała się w stronę Gdyni, gdzie pasażerowie mogli zwiedzać tamtejszy port. O godzinie 19 pociąg wyruszył z Gdyni w kierunku Kościerzyny, a podczas krótkiej przerwy była możliwość zwiedzania skansenu taboru kolejowego.
Kolejny postój był w Swiekatowie, gdzie pasażerów przywitało bardzo liczne grono Towarzystwa Rozwoju Gminy Świakatowo. Organizator wyjazdu dostał w prezencie piękny tort.
W Bydgoszczy nastąpiła wymiana lokomotywy, a wagony pociągnął elektrowóz EU 06. Do Poznania wycieczka dotarła sporo przed czasem, około godz. 2. w nocy. Organizatorem wyjazdu było Towarzystwo Przyjaciół Wolsztyńskiej Parowozowni.
**
**
Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?