Przedłużenie trasy Poznańskiego Szybkiego Tramwaju miało być jedna z kluczowych inwestycji przed Euro 2012, ale z powodu wysokich kosztów w drugim z ogłoszonych przetargów ustalono termin ukończenia budowy na koniec 2012 r.
Nowa trasa połączy obecny odcinek PST z Dworcem Zachodnim. Jej łączna długość to 2 kilometry. Pierwsze prace ruszyły w sierpniu 2011 r. Teraz trwają na niemal całej długości. Gotowe odcinki torów widać już m.in. na odcinku między mostem Dworcowym a mostem Teatralnym.
Jak zapewnia kierownik projektu, Maciej Bulski, trasa ma być gotowa na czas, czyli na koniec 2012 roku.
- Mamy pewne opóźnienie na budowie pętli i stacji na Dworcu Zachodnim, gdzie był pewien kłopot z fundamentami, ale mamy to już za sobą i powinniśmy nadrobić zaległości – mówi w rozmowie z MM Poznań Bulski.
Jeszcze latem w związku z budową pojawią się utrudnienia w ruchu tramwajów. Część torowisk będzie musiało być wyłączone z ruchu.
- Od 28 lipca do końca wakacji wyłączona z ruchu dla tramwajów będzie ulica Głogowska – zapowiada Maciej Bulski. – Wyłączony będzie też jeden pas ruchu dla samochodów.
Jeszcze bardziej dokuczliwe dla pasażerów będzie jednak wyłączenie z ruchu obecnej trasy PST. To konieczne, aby połączyć nowe torowisko z obecną trasą „Pestki” przy zjeździe na ul. Roosevelta.
- Wyłączenie nastąpi prawdopodobnie 10 sierpnia i potrwa około 10 dni – mówi Bulski.
Koszt inwestycji to blisko 95 milionów złotych.
Zobaczcie zdjęcia z ostatnich prac na całej długości budowanej trasy:
Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?