Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Piotr i Paweł razy siedem

Anna DOLSKA, MAZ
Wczoraj przez cały dzień trwały gorące przygotowania do dzisiejszego otwarcia.
Fot. A. Szozda
Wczoraj przez cały dzień trwały gorące przygotowania do dzisiejszego otwarcia. Fot. A. Szozda
Sieć „Piotr i Paweł” otwiera dziś swój dwudziesty piąty sklep w centrum handlowym przy ul. Marcelińskiej 17. W Poznaniu jest to siódmy market, firmowany imionami dwóch braci: Piotra i Pawła Wosiów.

Sieć „Piotr i Paweł” otwiera dziś swój dwudziesty piąty sklep w centrum handlowym przy ul. Marcelińskiej 17.
W Poznaniu jest to siódmy market, firmowany imionami dwóch braci: Piotra i Pawła Wosiów.

Sklep ma 1100 m kw. powierzchni sprzedaży i jest wyposażony w charakterystyczne dla tych sklepów regały w kolorze grafitowym.

- Przewidujemy asortyment ok. 20.000 produktów, w 60% spożywczych, ze szczególnym naciskiem na artykuły świeże tzn. warzywa, owoce, dania gotowe - mówi Magdalena Banach, siostra współwłaścicieli sieci, Prezes Zarządu spółki Piotr i Paweł Plus Sp. z o.o. i właściciel sklepu przy ul. Marcelińskiej.

W centrum handlowym oprócz sklepu Piotr i Paweł znajduje się 11 boksów tj. sklep obuwniczy, pralnia, apteka, autoryzowany punkt Kodak, kwiaciarnia, salon fryzjersko-kosmetyczny, sklep zoologiczny, butik odzieżowy, optyk, bielizna Triumf, Centertel, bankomat BZ WBK SA.

Nowa kategoria

„Piotr i Paweł” to nowy rodzaj sklepu, tzw. supermarket - delikatesy, czyli przyjazny, zindywidualizowany sklep o powierzchni co najmniej 700 m kw. z przewagą produktów spożywczych, oferujący szeroki wybór od 10 000 artykułów wzwyż.

- Nasze sklepy mają mniejszą powierzchnię niż wielkie hipermarkety i to jest ich zaletą, nie wadą - podkreśla Paweł Woś. - Klient nie musi pokonywać wielkich powierzchni, by dokonać zakupów, nie stosujemy też chwytów, które mają opracowane wielkie sieci, że np. dział z pieczywem znajduje się na samym końcu i zanim kupujący dotrze do podstawowych produktów, pokonuje kilka działów, które z założenia powinny go zainteresować. U nas najpierw jest dział z pieczywem. Staramy się też, by nasze sklepy usytuowane były wewnątrz osiedli, a tym samym z łatwością mogą dotrzeć do nich osoby niezmotoryzowane.

Po pralkę nie przychodź

Właściciele sklepów „Piotr i Paweł” świadomie ograniczyli ich wielkość i skoncentrowali się na wybranych branżach, z przewagą szerokiego asortymentu spożywczego. Mówią, że ich klienci kupują buty i pralki w sklepach specjalistycznych.

- Staramy się też, by w naszych marketach było jak najwięcej stoisk z tradycyjną obsługą, bo wielu klientów ceni sobie bezpośredni kontakt ze sprzedawcą, który doradzi mu w wyborze - podkreśla Paweł Woś.

Docelową grupą klientów Piotra i Pawła są przeważnie osoby zmotoryzowane, w wieku 25-55 lat z wykształceniem średnim i wyższym. Średnia wartość koszyka zakupowego kształtuje się na poziomie ok. 18-50 zł, a w Warszawie – 50 zł.

Pod marką „Piotr i Paweł” - łącznie z dzisiaj otwartym - działa 25 sklepów w 18 miastach. Siedem to sklepy własne, pozostałe - w systemie franchising. Sklepy czynne są siedem dni w tygodniu, jeden z poznańskich sklepów jest całodobowy. Otwarcie kolejnego marketu w Poznaniu planowane jest na przyszły rok. Będzie zlokalizowany w budowanym centrum Plaza.

Nasi gotują

Trzy lata mijają właśnie od momentu gdy w ,,Gazecie Poznańskiej” po raz pierwszy pojawił się przepis Babci Moniki z Jeżyc. Ci wszyscy, którzy interesują się kuchnią wielkopolską, a poznańską w szczególności, otrzymują właśnie interesujący prezent. Nakładem wydawnictwa ,,AWR Chronica” ukazuje się książka ,,365 obiadów poznańskich Babci Moniki”. Pod tym pseudonimem, o czym informowaliśmy już wczoraj, kryją się dwaj dziennikarze ,,Gazety Poznańskiej”: Waldemar Kurowski i Andrzej Niczyperowicz. Obaj są zagorzałymi pasjonatami gotowania. Dziś od 14.00 do 18.00 ich autrografy będzie można otrzymać w nowym markecie ,,Piotr i Paweł” przy ulicy Marcelińskiej. Jutro zaś od 15.00 do 19.00 swą książkę będą podpisywać w ,,Piotrze i Pawle” przy ul. Promienistej. Przy okazji serwowana będzie poznańska specjalność - gzik i pyry w mundurkach.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: RPP zdecydowała ws. stóp procentowych? Kiedy obniżka?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na poznan.naszemiasto.pl Nasze Miasto