Bankomaty dla osób niewidomych wyposażone są w gniazdo słuchawkowe z regulacją głośności oraz oprogramowanie do przekazywania komunikatów głosowych opisujących przebieg operacji i sposób jej obsługi przy użyciu klawiatury.
Napisy w języku Braille'a są umieszczone na klawiszach funkcyjnych, przy czytniku, drukarce potwierdzeń oraz w miejscu odbioru gotówki.
Rozwiązanie to sprawia, że osoby postronne nie mają możliwości zobaczenia, jaką operację realizuje klient korzystający w danej chwili z bankomatu, zapewniając tym samym osobom niewidomym większą dyskrecję i poczucie bezpieczeństwa.
W sieci banku obecnie znajduje się już 78 urządzeń umożliwiających odsłuchiwanie komunikatów głosowych. PKO BP zamierza jednak sukcesywnie zwiększać ilość bankomatów dostosowanych do potrzeb osób niewidomych i słabowidzących.
- Liczymy, iż udostępnienie większej liczby bankomatów z dodatkowymi funkcjami umożliwi tym osobom swobodniejszy dostęp do gotówki. Jesteśmy także otwarci na wszelkie sugestie dotyczące funkcjonowania naszych urządzeń - mówi Paweł Kozłowski, Dyrektor Departamentu Sieci PKO Banku Polskiego.
Najważniejsze informacje z Poznania - zamów nasz newsletter
Wyniki II tury wyborów samorządowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?