Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Polacy wracają do centrów handlowych. Jednak wyniki odwiedzalności są niższe niż przed pandemią

OPRAC.:
Maciej Badowski
Maciej Badowski
W porównaniu do czerwca 2021 odwiedzalność wzrosła o 5 proc. Najlepszy rezultat osiągnięty został w sobotę, podobnie jak w czerwcu.
W porównaniu do czerwca 2021 odwiedzalność wzrosła o 5 proc. Najlepszy rezultat osiągnięty został w sobotę, podobnie jak w czerwcu. Lucyna Nenow/ Polska Press
- Porównując lipiec 2021 do lipca 2020 roku, można zauważyć tendencję wzrostową. W pierwszym tygodniu centra handlowe odwiedziło o 8 proc. osób więcej niż rok temu w analogicznym okresie, a w pozostałe tygodnie miesiąca wyniki wahają się od 103 do 107 proc.- wynika z danych polskiej Rady centrów Handlowych.

- Rosnąca z miesiąca na miesiąc odwiedzalność centrów handlowych oraz utrzymujące się trendy powrotu do zakupów stacjonarnych napawają optymizmem. Jednak wciąż patrzymy z niepokojem na zbyt wolno postępujący program szczepień i niebezpieczeństwo kolejnej fali pandemii- mówi Krzysztof Poznański, dyrektor zarządzający PRCH, cytowany w komunikacie.

Jednocześnie ekspert zwraca uwagę na przyspieszenie procesu szczepień. - Zwracamy uwagę na konieczność osiągnięcia zbiorowej odporności poprzez masowe szczepienia, ale równolegle prosimy o przestrzeganie zasad bezpieczeństwa- dodaje.

Porównując wyniki odwiedzalności w lipcu tego roku do analogicznego okresu z 2020, w każdym tygodniu odnotowywany był wzrost liczby odwiedzających. - W pierwszym tygodniu wakacji centra handlowe odwiedziło o 8 proc. osób więcej niż rok temu w podobnym okresie, w pozostałe tygodnie wyniki wahają się od 103 do 107 proc.- podaje PRCH.

Jednak, wyniki są niższe niż w odpowiednim okresie sprzed pandemii. Tygodniowy footfall oscyluje w granicach 82-87 proc. wyników z analogicznego okresu 2019 roku.

W porównaniu do czerwca 2021 odwiedzalność wzrosła o 5 proc. Najlepszy rezultat osiągnięty został w sobotę, podobnie jak w czerwcu. Był to 10 dzień lipca, gdy odwiedzalność wzrosła aż o 12 proc. w porównaniu z analogicznym dniem w roku 2019, przed pandemią- wynika z danych.

Wyniki potwierdzają dane M/platform, lipiec 2021 to kolejny miesiąc ze wzrostem obrotów w handlu tradycyjnym w ujęciu rok do roku. W dużej mierze wzrost ten był konsekwencją rosnących cen towarów spożywczych, a zatem obserwowanego obecnie poziomu inflacji. - Wzrost wartości koszyka wynoszący 5% rok do roku wyrównał się zatem z raportowanym przez GUS lipcowym poziomem inflacji- zauważono.

Natomiast Zofia Morbiato, Dyrektor Generalna Związku Polskich Pracodawców Handlu i Usług podkreśla, że "odwiedzalność centrów (badanie przeprowadzone w 124 centrach handlowych w całej Polsce) nie wróciła do poziomu z 2019 roku". - W lipcu 2021 według badań Proxi cloud odnotowaliśmy 34 proc. mniej wizyt i 38 proc. mniej unikalnych klientów w stosunku do tego samego miesiąca 2019 r. Na podstawie naszych raportów wewnętrznych obserwujemy zwiększoną konwersję, która jest wynikiem starannego planowania zakupów przez naszych klientów, przy jednoczesnym ograniczaniu wizyt w centrach - podkreśla, cytowana w komunikacie.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Jak działają oszuści - fałszywe SMS "od najbliższych"

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na poznan.naszemiasto.pl Nasze Miasto