Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Poznań: Dokąd polecą samoloty z Ławicy? [MAPA]

PILAR
Dokąd nie polecimy z poznańskiego lotniska i na jakie połączenia możemy liczyć? Zobaczcie!

Po boomie związanym z wyjazdami na wyspy brytyjskie, w tym do Szkocji, zaczynamy tracić bezpośrednie połączenia do tego kraju, które obsługiwały tanie linie lotnicze. Już przed trzema laty z regularnych rejsów do Glasgow zrezygnował Wizz Air. Powodem było małe obłożenie samolotów. Natomiast 26 października odbędzie się ostatni lot Ryanair do Edynburga.

Wraz z nastaniem pod koniec października, nowego, zimowego rozkładu lotów najwięcej połączeń stracimy z półwyspem iberyjskim. I nie wynika to z małego zainteresowania tym kierunkiem. Polacy chętnie latają bowiem z Ławicy do Madrytu i Barcelony. Jednakże w zimowym rozkładzie z połączenia z Madrytem i z dwóch lotów do Barcelony zostanie tylko jedno połączenie ze stolicą Katalonii. Wraz z końcem wakacji kończą się też loty na Baleary do Palma de Mallorca.

Kanibalizowanie połączeń to powszechne działanie linii lotniczych. Kiedy jedna z firm, pionier, otworzy nowe połączenie, to w przypadku sukcesu szybko znajdują się kolejne, które chcą też uszczknąć kawałek tortu. Tak było chociażby z lotami do Oslo.

W tym rozkładzie do stolicy Norwegii na różne lotniska lata, aż trzech przewoźników. Z tego wyścigu pod koniec października odpadają linie Norwegian, których samoloty lądują na Oslo-Gardermoen (port położony niecałe 50 km od centrum miasta). W rozkładzie, na razie, zostaje Ryanair latający na lotnisko dla tanich linii - Oslo-Rygge (ok. 66 km od centrum miasta) oraz Wizz Air lądujący w Oslo Torp/Sandefjord (120 km od centrum!).

Na podobnej zasadzie od początku października Ławica odpadną loty na Rzymskie lotnisko Fiumicino. Jednak do Rzymu nadal będzie można dolecieć korzystając ze starszego lotniska Ciampino.

Upadek OLT Express uderzył mocno w Ławice. Linie z Poznania w ruchu krajowym latały do Szczecina, Gdańska, Warszawy i Krakowa. Loty na tym ostatnim kierunku od 20 sierpnia wznawia Eurolot. Na Szczecin nie mamy co liczyć, bo regionalnym linią opłaca się latać tam, gdzie podróż samochodem lub pociągiem jest dłuższa niż 3 godziny. Do tej kategorii zalicza się połączenie z Gdańskiem.

- Po upadku OLT analizujemy opłacalność wielu kierunków. Do końca tego tygodnia powinniśmy podjąć decyzję czy połączenie Poznań-Gdańsk będzie dla nas opłacalne - zapowiada Mateusz Kokosiński, dyrektor handlowy Eurolot.

Spółka powiązana z LOT-em zastanawia się też nad trasami zagranicznymi. Jednak realny termin ich uruchomienia to wakacje 2013. Może jedną z destynacji będzie chorwacki Zadar, który zniknął z siatki połączeń wraz z upadkiem OLT. Inny kurort, bułgarskie Burgas znika natomiast z mapy lotów wraz z kończącym się sezonem wakacyjnym. Na pocieszenie po planowanej przerwie na trasę 24 sierpnia wracają rejsy Lufthansy Poznań-Düsseldorf.


ZEBRAliśmy nasze serwisy w jednym miejscu:
Wszystko o Lechu Poznań - BUŁGARSKA.PL: polub serwis na Facebooku
Filmy z Poznania i całej Wielkopolski - GŁOS.TV: polub serwis na Facebooku
Inwestycje i budownictwo w Wielkopolsce - DOM
Baw się i wygrywaj nagrody - KONKURSY


Codziennie rano najświeższe informacje z Poznania i regionu na Twoją skrzynkę mailową.
Zapisz się do newslettera!

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Kto musi dopłacić do podatków?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na poznan.naszemiasto.pl Nasze Miasto