Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Poznań jest rozpoznawalny na świecie

Zenon Zabawny
Zenon Zabawny
wioślarstwo, wioślarze
wioślarstwo, wioślarze archwum/Radek Rakowski
Według międzynarodowych ekspertów Poznań jest drugim najbardziej rozpoznawalnym polskim miastem po Warszawie.

Na przełomie listopada i grudnia zespół ekspertów z Fundacji BestPlace Europejskiego Instytutu Marketingu Miejsc pod kierunkiem dr Magdaleny Florek i Marty Jankowskiej zapytało 14 specjalistów z branży zajmującej się promocją państw, regionów, miejsc i miast o ocenę wizerunku i strategii promocyjnej polskich miast.

Promocja Polski jako kraju ogólnie wypadła słabo. Zdaniem specjalistów brakuje spójnej strategii promocyjnej, którą realizowałyby instytucje państwowe. Jedynie akcje Polskiej Organizacji Turystycznej zyskały uznanie. Także sam logotyp POT-u, przedstawiający napis "Polska" z wkomponowanymi górami, drzewem i morzem uznano za najlepszy i najbardziej kojarzony z Polską.

Inne akcje promocyjne organizowane przy okazji wydarzeń takich jak Expo uznano za mało rozpoznawalne. Eksperci uważają, że na świecie Polska cały czas jest kojarzona z zimnem, biedą, wódką i... Janem Pawłem II

Pozytywne wiadomości dla Poznania przyniosły jednak opinie wyrażone o konkretnych miastach. 21 proc. ekspertów wskazało Poznań jako najbardziej rozpoznawalne polskie miasto – lepszy wynik zanotowała tylko Warszawa! Dopiero na kolejnych miejscach znalazł się Gdańsk, Pomorze i Mazury.

- "Tak dobra pozycja stolicy Wielkopolski to zapewne wynik organizowania przez miasto wielu konferencji i imprez sportowych o międzynarodowym charakterze (np. Konferencja Klimatyczna COP 14, czy Mistrzostwa Świata w Wioślarstwie w 2009 r.)." - czytamy w raporcie opracowanym przez zespół

Dzięki takim Poznań był często obecny w międzynarodowych serwisach informacyjnych.

W zestawieniu najbardziej popularnych polskich miast Poznań zajął trzecią pozycję za Warszawą i Krakowem (tutaj każdy z ekspertów wskazywał po trzy jego zdaniem najpopularniejsze miasta w Polsce). Za nami znalazło się m.in. Zakopane, Gdańsk, Wrocław i Łódź.

Jeszcze wyższą rozpoznawalność Poznania na świecie ma przynieść zbliżające się Euro 2012. Miasto już promuje się m.in. poprzez wykupione reklamy w serwisie YouTube w krajach, których reprezentacje będą rozgrywać swoje mecze w Poznaniu. Na oficjalnym profilu miasta na portalu społecznościowym Facebook pojawiły się także specjalne zakładki w kilku wersjach językowych dla fanów piłki nożnej.

od 7 lat
Wideo

Uwaga na Instagram - nowe oszustwo

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na poznan.naszemiasto.pl Nasze Miasto