– Tramwaj wyjedzie na linię wtedy, gdy dostanie homologację wystawianą przez Ministerstwo Infrastruktury. Póki co, my nie jesteśmy jeszcze jego właścicielem. Otrzymamy siedem takich tramwajów. Środkowa część wagonu jest niskopodłogowa. Jest w nim sporo miejsca – mówi Iwona Gajdzińska, rzecznik MPK Poznań.
Po przeglądzie technicznym w zajezdni przy ulicy Głogowskiej nowy tramwaj przetransportowano do obiektu MPK przy ulicy Fortecznej. Tam pojazd będzie przystosowany do regularnego przewożenia pasażerów.
W Moderusach Beta zmieści się 216 osób. Tramwaj ma 26,7 metrów długości i może osiągnąć maksymalną prędkość 70 kilometrów na godzinę. Moderusy Beta wyposażono w system odzyskiwania energii podczas hamowania, a szerokie, otwierane na zewnątrz drzwi ułatwią pasażerom wsiadanie i wysiadanie.
Za produkcję jednego Moderusa Beta poznański przewoźnik zapłaci około 3 milionów złotych.
To niejedyne tramwaje wyprodukowane przez Modertrans dla MPK. Od trzech lat poznaniacy mogą jeździć też Moderusami Alfa, czyli zmodernizowanymi wagonami typu 105Na, jakie w latach 1979–1992 produkowane były w zakładach Konstal Chorzów.
– Tramwaje te dobrze się sprawują, bo rzadko zdarzają się w nich awarie. Posiadamy 246 wagonów typu 105N, z czego 40 sztuk stanowią Moderusy Alfa – wyjaśnia Iwona Gajdzińska.
Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?