Wojewódzki Inspektorat Nadzoru Budowlanego i Zarząd Dróg Miejskich z estakadą katowicką mają nie lada problemy.
Kierowców cieszy oddalanie w czasie zamknięcia wiaduktu, bo to oznacza mniej zmian w ruchu i objazdów. Z drugiej strony fatalny stan drogi zagraża bezpieczeństwu - nie tylko tych za kierownicą, ale także spacerowiczów, którzy przechodzą pod wiaduktem.
- ZDM będzie musiał zastosować dodatkowe podpory, które wzmocnią konstrukcję - twierdzi Jerzy Witczak, Wojewódzki Inspektor Nadzoru Budowlanego. - Zapewniono mnie, że wewnętrzne części słupów wspierających są w dużo lepszym stanie niż zewnętrzne. Nie wiem jeszcze, czy ruch będzie się odbywał po dwóch pasach ruchu w każdą stronę - jak obecnie - czy może ograniczymy go do jednego w każdą stronę. Trudno powiedzieć, na jak długo użytkowanie zostanie przedłużone - mówi Witczak .
Estakada katowicka wymaga generalnego remontu. Koszt tej inwestycji to ponad 200 milionów zlotych, których obecnie miasto nie ma w swoim budżecie.
Aby odciążyć wiadukt, od poniedziałku, 16 stycznia 2012 nie mogą tamtędy jeździć samochody ciężarowe o masie przekraczającej 10 ton.
Najważniejsze informacje z Poznania - zamów nasz newsletter
Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?