Najtańsza oferta jest o 23 mln zł droższa od zakładanego przez spółkę Infrastruktura Euro Poznań 2012 kosztorysu. Miasto gorączkowo szuka pieniędzy na tę inwestycję i je znalazło.
We wtorek otwarto oferty w przetargu na wydłużenie trasy "pestki" do Dworca Zachodniego. Wystartowały w nim trzy firmy. Najniższą cenę zaproponowała spółka Terpol - 125 mln zł, ale i tak jest ona wyższa od tego, co przewidziało na tę inwestycję miasto. Spółka Infrastruktura Euro Poznań 2012 zaplanowała na całe przedsięwzięcie 102 mln zł, w tym są m.in. koszty wykupu gruntów, wyburzenie kamienicy przy Głogow-skiej oraz 79 mln zł na roboty budowlane, które Torpol wycenił zdecydowanie wyżej.
Dlatego wczoraj trwało poszukiwanie brakujących ok. 40 mln zł. Prezydent Kruszyński twierdzi, że udało się zaoszczędzić 9 mln zł na remontach niektórych dróg, o 15 mln zł tańsza będzie inwestycja na Franowie, pewną kwotę zyska się z rozliczeń podatku VAT. Trzeba jeszcze znaleźć 4 mln zł. Rozważa się także sięgnięcie do nadwyżki budżetowej, czyli pieniędzy z poprzednich lat.
Jeżeli wymagana będzie zgoda Rady Miasta, zostanie zwołana nadzwyczajna sesja. Decyzja, czy radni spotkają się jeszcze przed Wielkanocą, zostanie podjęta dzisiaj.
Czytaj także:
Rozbudowa trasy PST dużo droższa
Wywiad z prezesem Jagiellonii Białystok Wojciechem Pertkiewiczem
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?