Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Poznań: Przebudowa torowiska na Wildzie rusza w lipcu. Będą zmiany w komunikacji miejskiej

Bogna Kisiel
Bogna Kisiel
Pierwszy etap zakłada przebudowę Wierzbięcic od dawnego dworca PKS do skrzyżowania z ul. 28 Czerwca 1956 r. Drugi etap zaplanowano na przyszły rok. Wtedy prace będą prowadzone na ul. 28 Czerwca 1956 r. Łącznie zostanie przebudowany ponad kilometrowy odcinek torowiska tramwajowego
Pierwszy etap zakłada przebudowę Wierzbięcic od dawnego dworca PKS do skrzyżowania z ul. 28 Czerwca 1956 r. Drugi etap zaplanowano na przyszły rok. Wtedy prace będą prowadzone na ul. 28 Czerwca 1956 r. Łącznie zostanie przebudowany ponad kilometrowy odcinek torowiska tramwajowego Robert Woźniak
W wakacje rozpocznie się przebudowa torowiska tramwajowego na Wildzie. Inwestycja obejmie odcinek Wierzbięcic - od skrzyżowania z ul. ks. Jakuba Wujka i dalej ul. 28 Czerwca 1956 r. do skrzyżowania z Kilińskiego i Krzyżową.

Poznańskie Inwestycje Miejskie wybrały wykonawcę tego zadania. Pozostali uczestnicy przetargu mają 10 dni na ewentualne odwołania od tej decyzji. Jeśli tego nie zrobią, to na początku lipca PIM podpisze umowę i prace budowlane będą mogły się rozpocząć. Realizacja inwestycji została podzielona na dwa etapy.

- W pierwszej kolejności przebudowana zostanie ulica Wierzbięcice, na odcinku od dawnego dworca PKS do skrzyżowania z 28 Czerwca 1956 roku wraz z węzłem rozjazdowym. Na wykonanie prac na tym odcinku wykonawca będzie miał 300 dni od podpisania umowy – mówi Maja Chłopocka-Nowak z PIM-u. - W czasie prowadzenia robót obowiązywać będzie tymczasowa organizacja ruchu, która zostanie uzgodniona z Miejskim Inżynierem Ruchu. Należy również liczyć się ze zmianami w kursowaniu w tym rejonie pojazdów komunikacji miejskiej, w tym z zawieszeniem kursowania tramwajów ulicą Wierzbięcice.

Drugi etap inwestycji rozpocznie się w przyszłym roku. Wtedy ruszy przebudowa ul. 28 Czerwca 1956 roku, która według harmonogramu zajmie maksymalnie kolejnych 210 dni. - Na przeprowadzenie całości zaplanowanych prac przewidzieliśmy 510 dni od podpisania umowy – dodaje Chłopocka-Nowak.

Czytaj też:

Torowisko zostanie wydzielone (z wyjątkiem odcinka biegnącego przez rynek Wildecki), wyciszone (tramwaje będą mnie hałasowały) i wyposażone w system nawadniający.

- Powstanie torowisko o nowoczesnych parametrach technicznych i technologicznych – mówi Jan Gosiewski, dyrektor ZTM. – Zwiększy się bezpieczeństwo i komfort podróżowania, a poprzez ograniczenie emisji drgań i hałasu także jakość życia osób mieszkających w pobliżu trasy.

Na rynku Wildeckim przewidziano zintegrowany węzeł przesiadkowy, parkingi bike&ride (system umożliwia bezpieczne pozostawienie swojego roweru i kontynuowanie podróży komunikacją miejską), a przy ul. św. Czesława przystanki wiedeńskie. Pozostałe przystanki tramwajowe i autobusowe zostaną zmodernizowane i staną na nich tablice informacji pasażerskiej.

Inwestycja obejmuje też budowę nowych chodników, monitoringu miejskiego i przebudowę układu drogowego (po obu stronach torowiska zaplanowano po jednym pasie ruchu z uwzględnieniem miejsca dla rowerzystów).

Zobacz też:

Co boli polskie samochody? Oto najczęstsze usterki wykrywane na przeglądach technicznych!

Twoje auto czeka przegląd? Pewnie nie przejdzie go przez te ...

Sprawdź też:

od 7 lat
Wideo

Jakie są wczesne objawy boreliozy?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na poznan.naszemiasto.pl Nasze Miasto