Przypomnijmy, iż Zarząd Dróg Miejskich w Poznaniu niedawno przygotował 5 wariantów przebudowy ronda Rataje. Poznaniakom du gustu przypadł wariant piąty, zakładający, że tramwaje, autobusy, rowerzyści i piesi zostaną na powierzchni, a samochody zjadą pod ziemię. We wspomnianym wariancie tramwaje i autobusy miałyby wspólne przystanki.
Zobacz też: Więcej o przebudowie ronda Rataje
Nieco mniejsze poparcie zyskał wariant drugi, w którym tramwaje i samochody będą jeździły pod ziemią. Wstępnie wyceniono koszty realizacji wspomnianych wariantów na 140 i 167 mln zł.
Stowarzyszenia przygotowały szósty wariant, którego realizację wyceniają na 90 do 100 mln zł. Proponują one, bu pod rondem powstał jeden tunel dla samochodów jadących z Zamenhofa na Jana Pawła II (i w przeciwnym kierunku). Postulują też przeniesienie torowiska tramwajowego ze środka jezdni na stronę położoną bliżej dworca Rataje i stworzenie centrum przesiadkowego. Oczywiście, torowisko miałoby zostać przystosowane dla autobusów.
Szósty wariant powstał, bowiem jego autorzy obawiają się, że miasto nie znajdzie pieniędzy na realizację koncepcji przygotowanych przez ZDM.
ZEBRAliśmy nasze serwisy w jednym miejscu:
Wszystko o Lechu Poznań - BUŁGARSKA.PL: polub serwis na Facebooku
Filmy z Poznania i całej Wielkopolski - GŁOS.TV: polub serwis na Facebooku
Inwestycje i budownictwo w Wielkopolsce - DOM
Baw się i wygrywaj nagrody - KONKURSY
Codziennie rano najświeższe informacje z Poznania i regionu na Twoją skrzynkę mailową.
Zapisz się do newslettera!
Drożeją motocykle sprowadzane z Niemiec
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?