Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Poznań: Tramwaj na Naramowice dojedzie do końcowego przystanku na ul. Błażeja w ciągu najbliższych miesięcy

Grzegorz Okoński
Grzegorz Okoński
Trwa budowa węzła komunikacyjnego na trasie tramwaju na Naramowice. Uruchomienie trasy tramwajowej do ul. Błażeja planowane jest na pierwsze półrocze 2022 r., natomiast całego układu drogowego – na jesień tego roku.
Trwa budowa węzła komunikacyjnego na trasie tramwaju na Naramowice. Uruchomienie trasy tramwajowej do ul. Błażeja planowane jest na pierwsze półrocze 2022 r., natomiast całego układu drogowego – na jesień tego roku. Waldemar Wylegalski
W tym roku pasażerowie tramwaju na Naramowice będą dojeżdżać do końcowego przystanku przy ul. Błażeja. Torowisko i sieć trakcyjna są już gotowe, trwa natomiast budowa węzła komunikacyjnego w rejonie ul. Naramowickiej, Lechickiej i al. Praw Kobiet.

Na razie tramwaj dojeżdża do ul. Lechickiej, startując na Wilczaku. Prace budowlane koncentrują się więc na odcinku za Lechicką, aż do końcowego przystanka przy ul. Błażeja.

- Torowisko na całej trasie do ul. Błażeja zostało już ułożone, stanęły również wszystkie słupy trakcyjne- mówi Maja Chłopocka – Nowak z Poznańskich Inwestycji Miejskich. - Ponadto została już rozwieszona na nich sieć, która już w tym roku będzie zasilać prądem tramwaje. W grudniu w rejonie przystanku Lechicka i Naramowicka istniejąca sieć trakcyjna na odcinku winogradzkim została połączona z nową.

W zasadzie zatem trasa tramwajowa w najczystszej postaci jest gotowa. Ale trzeba jeszcze wybudować przy niej wszystkie przystanki tramwajowe i cały układ drogowy. Najważniejszym jego elementem, na którym stale pracują ekipy budowlane, jest węzeł komunikacyjny w rejonie ul. Naramowickiej, Lechickiej i al. Praw Kobiet – jak zapowiada inwestor, prace nad nim są zaawansowane. Jezdnia pod wiaduktem jest już przejezdna, a miasto przygotowuje się do pierwszych prób obciążeniowych wiaduktu.

- Wykonawca planuje przystąpić do montażu części układu separatorów na ul. Karpiej - dodaje Maja Chłopocka – Nowak. - Uruchomienie trasy tramwajowej do ul. Błażeja planowane jest na pierwsze półrocze 2022 r., natomiast całego układu drogowego – na jesień tego roku.

Zobacz też: Budowa tramwaju na Naramowice. Znamy proponowany układ tras tramwajowych i autobusowych. Co się zmieni?

Zarząd Transportu Miejskiego - w oparciu o własne analizy i opinie rad osiedli - przygotował już koncepcję układu tras komunikacji miejskiej, jaka miałaby funkcjonować po otwarciu trasy do ul. Błażeja. Jak informowaliśmy niedawno, do tego końcowego przystanku będą kursować tramwaje linii nr 3 i 10 a tramwaj linii 4 dojeżdżać będzie do pętli Połabska. Linie tramwajowe będą obsługiwane z częstotliwością co 10 minut w rozkładzie zasadniczym w godzinach szczytów komunikacyjnych.

ZTM zapowiada, że funkcję linii nr 151 przejmie autobus 169, który otrzyma trasę przedłużoną do Os. Sobieskiego. Do tego, aby ułatwić dojazd z Naramowic do ulicy Garbary, ponownie zostanie uruchomiona linię nr 147 na trasie z ulicy Boranta do Małych Garbar, co nastąpi po uporządkowaniu organizacji ruchu na Naramowickiej.

To oczywiście nie koniec wielkiej inwestycji komunikacyjnej, bo Poznań przygotowuje się do kolejnego jej etapu. Będzie nim połączenie Wilczaka trasą tramwajową z węzłem Małe Garbary przez ul. Szelągowską, realizowane przy udziale środków UE w latach 2021-2028.

od 12 lat
Wideo

Wybory samorządowe 2024 - II tura

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na poznan.naszemiasto.pl Nasze Miasto