Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Poznań: Tramwaje jako kawiarenki? To możliwe

Redakcja
Jeden mógłby stanąć na Starym Rynku. Inne na historycznych torach: na ulicy Sczanieckiej, Zielonej czy obok placu Wielkopolskiego. W tramwaju można by wypić kawę, herbatę, może także piwo. Czy kawiarenki powstaną w zabytkowych tramwajach? Jest szansa.

Zabytkowe tramwaje nie muszą trafić na złom! Można je doskonale wykorzystać na kawiarenki. Pomysł okazał się strzałem w dziesiątkę w innych polskich miastach. Dlaczego nie przenieść go na poznański grunt? W taki sposób wykorzystać stare bimby chcą radni z komisji rewitalizacji. Chętni na prowadzenie kawiarenek już są.

Polecamy: Jubileusz tramwajów konnych [ZDJĘCIA ARCHIWALNE]

Tramwajowe kawiarenki jeżdżą po ulicach Krakowa. Wystarczyć wsiąść do pojazdu, by napić się kawy czy herbaty. Przy okazji podziwiając miasto przez szybę tramwaju. Ale w Tarnowie czy Zielonej Górze kawiarenki nie jeżdżą. Zabytkowe tramwaje ustawiono w strategicznych punktach miasta. Klientów nie brakuje.

Przeczytaj również: Poznań jedynym miastem z empatycznym tramwajem [ZDJĘCIA]

- Podobnie stare bimby moglibyśmy wykorzystać w Poznaniu - uważa Mariusz Wiśniewski, przewodniczący komisji rewitalizacji.

Atrakcyjna historia

Takie kawiarenki mogłyby stanąć w miejscach, gdzie dzisiaj brakuje podobnych obiektów. Niewykorzystywane dzisiaj tory leżą na ulicy Sczanieckiej. W okolicy kawy nie wypijemy w żadnym lokalu. Dlatego właśnie Łazarz został wytypowany jako jeden z potencjalnych punktów otwarcia kawiarenki.

- Mogłyby ją odwiedzać osoby, które odwiedzają park Kasprowicza - uważa Mariusz Wiśniewski. - Ale takich miejsc jest więcej: ulica Zielona, Stary Rynek, plac Wielkopolski czy choćby pętle tramwajowe na Górczynie czy osiedlu Sobieskiego.

Czytaj również: MPK: Ktoś musi stać, by siedzieć mógł ktoś

Pomysł przypadł do gustu miłośnikom komunikacji miejskiej. Poznańskie MPK ma około dziesięciu tramwajów, które można by zaadaptować na kawiarenki.

- Byłaby to kolejna okazja, by promować historię komunikacji miejskiej - uważa Krzysztof Dostatni, szef poznańskiego klubu Miłośników Pojazdów Szynowych.

Trzeba wyremontować

Urzędnikom pomysł się spodobał. Przedstawili dwa scenariusze: jeden zakłada, że miasto remontuje zabytkowe tramwaje i wydzierżawia je przedsiębiorcom. Ten pomysł ma jednak pewną lukę: skąd wziąć pieniądze na remont zabytkowych tramwajów? Drugi zakłada komercjalizację pojazdów.

- Nie do końca rozumiemy, na czym miałaby polegać komercjalizacja. Dlatego na wtorkowe spotkanie komisji zaprosiliśmy urzędników. Przedstawią nam konkretne założenia - wyjaśnia Mariusz Wiśniewski.

Radny Wiśniewski jest podpowiada jeszcze inną możliwość. Zgłosił się do niego przedsiębiorca zainteresowany poprowadzeniem kawiarenek. Co ważne, chce wziąć na siebie remont i dostosowanie zabytkowych wagonów do potrzeb prowadzenia takiej działalności.

- To ciekawa propozycja, bo miastu odpadłyby spore koszty. Sprawdzimy, czy jest taka możliwość - zapewnia Mariusz Wiśniewski.

Twórz Nasze Miasto razem z nami. Pisz na [email protected] lub zostaw nam wiadomość na facebooku


ZEBRAliśmy nasze serwisy w jednym miejscu:
Wszystko o Lechu Poznań - BUŁGARSKA.PL: polub serwis na Facebooku
Filmy z Poznania i całej Wielkopolski - GŁOS.TV: polub serwis na Facebooku
Inwestycje i budownictwo w Wielkopolsce - DOM
Baw się i wygrywaj nagrody - KONKURSY

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na poznan.naszemiasto.pl Nasze Miasto