W ciągu trzech miesięcy tajemniczy klienci firmy International Service Check odwiedzili biura podróży w 6 krajach Europy Środkowej. Spośród 44 biur, w tym bułgarskich, rumuńskich, czeskich, słowackich i węgierskich, polskie w ogólnej klasyfikacji zajęły czwarte miejsce.
ISC to firma wykorzystująca metodę mystery shopping do badania mierzące poziom jakości obsługi w najpopularniejszych branżach kilka razy w roku. Firma zaprosiła do eksperymentu przedstawicieli każdej grupy wiekowej, z czego najliczniejszą stanowiły osoby w wieku od 25 do 35 lat.
W każdej placówce biura zadano minimum trzy pytania, z czego pierwsze wyrażało chęć wyjazdu klienta na wakacje. Po przedstawieniu klientowi minimum jednej oferty wycieczki, padały co najmniej dwa dodatkowe pytania mające pomóc w określeniu kompetencji konsultanta.
W badaniu brano pod uwagę wygląd, czystość i porządek siedziby biura, oraz sposób prezentacji pracowników. Ocenie poddano wiedzę pracowników na temat oferty, sposób jej przekazania i poziom uprzejmości w stosunku do klientów. Na koniec oceniano budowanie lojalności, czyli sposób w jaki klienci są zachęcani do ponownego skorzystania z ofert biura.
W Polsce poddano badaniu 14 biur podróży, w tym m.in. Ecco Holiday, Exim Tours, Gromada, Itaka, Neckermann, Orbis, Rainbow Tours, Scan Holiday, Sun Club, TUI.
Klientom polskich biur podróży najbardziej podobało się otwarte podejście do klienta, sposób rozmowy, miła i rzeczowa obsługa. Wskazali jednak na pewne niedociągnięcia: według nich pracownicy biur powinni nosić stroje firmowe lub identyfikatory, należy wyeliminować prywatne rozmowy w czasie pracy i utworzyć miejsca parkingowe dla klientów.
Analizując wygląd najlepsze noty wśród polskich biur podróży otrzymało Ecco Holiday, następnie Rainbow Tours i Itaka. Jeśli chodzi o obsługę wśród polskich biur podróży, Polacy docenili Rainbow Tours, Neckermanna i Sun Club. Najlepsze w budowaniu lojalności w Polsce jest Scan Holiday, Sun Club i Gromada.
Stuprocentowym zaufaniem wśród tajemniczych klientów cieszyło się TUI w CH Hetmańska w Białymstoku, natomiast kolejne miejsce przypadło ex aequo Neckermannowi w łódzkiej Manufakturze i Orbisowi w Poznaniu!
Jeśli chodzi o klasyfikację międzynarodową, polskie biura podróży zajęły czwarte miejsce w kategoriach uwzględniających ich wygląd i budowanie lojalności a trzecie jeśli chodzi o najlepszą obsługę.
Ale obciach! Razem zmieniajmy Poznań |
Strefa Biznesu: Rewolucyjne zmiany w wynagrodzeniach milionów Polaków
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?